anhængertræk til transalp

Alt om udstyr, lige fra tøj og telte til spejle og gummidutter.
Besvar
Brugeravatar
Tinning
Indlæg: 743
Tilmeldt: 14. jul 2006, 23:11
Geografisk sted: Albertslund

anhængertræk til transalp

Indlæg af Tinning »

jeg sider og kigger lidt rundt på en trailer til min Transalp jeg har fundet en som kunne have interesse men er der nogle af jer der ved hvor jeg kan få en krog som er til transalpen

mvh Tinning
Søren v-alp

Indlæg af Søren v-alp »

:shock: .... Skal der så ikk også turbo og mellemkøler til???

Er det ikk nemmere at læsse det grej i nogle kasser og spænde dem på dyret?? Hvad er din ide med traileren?
Gæst

Indlæg af Gæst »

Mellemkøler, den har jeg sgu aldrig hørt før. Du mener vel Ladeluftkøler/intercooler?? :-)

Ja en TA med Trailer, det er da vist lige en anelse for optimistisk. jeg tror heller ikke på at den har motorkraft nok til det. Det er jo trods alt kun 50/55 hk og ca 55 Nm.

En trailer på 100 kg fyldt, og så med den rullemodstand fra to små brede hjul, det vil hurtigt sætte en stopper for TA'en.
Brugeravatar
Tinning
Indlæg: 743
Tilmeldt: 14. jul 2006, 23:11
Geografisk sted: Albertslund

Indlæg af Tinning »

det er til når vi skal have lidt større ting men ikke nogle af de tunge
Gæst

Indlæg af Gæst »

men der vil stadig være stor rullemodstand. Jeg tror du vil få problemer med at trække det, specielt hvis du også skal køre med passager og sidetasker på.

og hvad siger lovgivningen.
Mogens Dammand

Indlæg af Mogens Dammand »

Aastrup skrev:og hvad siger lovgivningen.

Skal vi gå 4X4'eren efter i sømmene :lol: Hr. Aastrup

Lad dog være med at skyde det i sænk på forhånd, måske andre kan få gavn af det hvis det lykkes.
Tænk lige over at der var én der engang påstod at jorden var rund :-|
Et spændende projekt, som jeg glæder mig til at se/høre mere om.

Hilsen
Mogens
Gæst

Indlæg af Gæst »

DEt kan vi godt.. Du kan køre med til syn en af de kommende uger.

En ting er hvad der kan gøres for at omgås loven. en anden ting er hvad der er helt umuligt.
At nogen får ondt i røven over at visse mennesker kører på 33'' dæk, fordi de må nøjes med 16'' på deres Corolla, det kan jeg sgu ikke rigtig tage mig af.

Man er jo nødt til at se lidt realistisk på det og jeg må vel for fanden godt spørge til om manden har overvejet det. Der er lempet for reglerne omkring trailer på mc, så vidt jeg ved. Men jeg ved ikke helt hvordan det foregår.

I øvrigt så vil jeg sgu da ikke spænde ben for noget som helst, fandt her en tråd onkring samme emne:
http://www.mcinternet.dk/asp/debat/deba ... gID=224655

Det lader åbenbart til at anhængerens totale vægt ikke må overstige motorcyklens egenvægt. og sikkert også mange andre regler. Og man skal sikkert også have synet sammenkoblingen.


Så noget engang i Bike tror jeg det var. Men en gut der fik lavet en lille trailer til hans Nimbus i østeuropa et sted.
Brugeravatar
Tinning
Indlæg: 743
Tilmeldt: 14. jul 2006, 23:11
Geografisk sted: Albertslund

Indlæg af Tinning »

det er overvejet og jeg ved godt det ikke bliver den vilde fart men det kunne stadig være rart en gang i mellem

men det ser ikke ud til at der er nogle der kender et sted hvor det kan købes så jeg må lede videre

transalp hilsen Tinning
Brugeravatar
Tinning
Indlæg: 743
Tilmeldt: 14. jul 2006, 23:11
Geografisk sted: Albertslund

Indlæg af Tinning »

efter flere overvejlser er ideen blevet droppet nok mest fordi at de fordele der er med mc forsvinder hvis der kommer en vogn bagved der er lige så bred som en lille bil

så nu har jeg både Transalp og Transit holdende :-D
Besvar