Tom Aastrup

Skriv hvad du vil om dig selv og din MC.

Besvar
Gæst

Tom Aastrup

Indlæg af Gæst »

Ja hvad skal jeg dog skrive...

Jeg kører en TA årgang '89 US-model.
Jeg har så derefter smidt en AT RD04 motor i den, samt en AT tank også. Det er ikke kønt med sådan en tank da man skal skære ret meget i kåben, men det er dælme rart med noget mere i tanken. Eller æælsker jeg at give den noget gas i alle de mujjer-huller jeg kan finde, og ofte tager jeg al kåben af og kører så med den gamle TA-tank og en lille forlygte så jeg ikke smadrer kåben yderligere. (den er i forvejen ret skrammet og med store sprækker)

Inden længe smider jeg den XR600 forgaffel på som jeg har stående derhjemme, og nok også en AT bagsvinger med skivebremse. (istedet for den irriterende tromlebremse jeg har nu)

Det bliver jo helt vildt fedt... 8)

--Opdatering--

Ja hej der.
Nu blev XR600 forgaflen og AT RD03 bagsvinger så monteret. Alene det at montere disse ting på standard TA med standard affjedring bagi gjorde den ca 6-7 cm. højere. Men forgaflen kunne ikke stikkes så langt op i gaffelbroerne at det helt harmonerede, så den havde i et stykke tid lidt en flad kronrørsvinkel, lidt a'la noget chopper noget. Men nu har jeg så fået lavet et andet afstandstykke til bagdæmperen. Det er det stykker u-jern der sidder og forbinder dæmper med pro-linket jeg har lavet længere, eller dvs, jeg har fået en kammerat til at svejse 3 stykker rustfri stål plade sammen, men ca 15 mm længere end det gamle u-jern. Så nu er hele bare fint og gejl og med en frihøjde på omkring de 30 cm. Men der var nu også en anden grund til at jeg monterede den bagsvinger. For min gamle Transalp er af de tidlige årgange med tromle-bremse = ringe bremseevne. Så derfor er det nu skidegodt med en skivebremse bagi der virker og er til at dosere. dog skulle der svejses et beslag på stellet for at kunne montere hovedcylinderen.

Billeder følger senere. og har i spørgsmål til projektet, så ring endelig eller spørg her på forummet.

Tom Aastrup
51 32 10 39
tykmaelk@hotmail.com
Besvar