Dan Vangsted

Skriv hvad du vil om dig selv og din MC.

Besvar
Dan V.

Dan Vangsted

Indlæg af Dan V. »

Lige ved og næsten.... Honda AT ejer...

Hej. Jeg er helt ny i denne MC-diciplin, så bær over med mig hvis jeg lyder som en nybegynder... :lol:

Jeg har haft kørekort til MC siden 1985, og har indimellem kørt på lånte cykler indtil jeg fik min egen cykel. Jeg har nu kørt egen MC i mere end 10 år efterhånden, og ejet en hel del meget forskellige motorcykler.

Jeg har været inkarneret Ducati-kører de sidste 4 år, og har handlet lidt med mc'er, bl.a. importeret nogle fra Italien og Tyskland.

I den tid hvor jeg syntes det var rigtig sjovt at importere, nåede jeg at købe og sælge en Aprilia Caponord og en Yamaha TDM850, blandt mange andre maskiner, der sikkert er ligegyldige i dette forum. Jeg henter nu kun yderst sjældent mc'er fra udlandet, men lidt spændende dukker der da stadig op ind imellem.

MEN - allerede ved den første - TDM'eren faldt jeg for stilen med allroad, og dette blev kun bekræftet efter nogle prøveture på Caponord'en.

Derfor er jeg nu nået til det punkt i mt liv, hvor jeg begynder at gøre klar til et mål jeg har sat mig for længe siden. Jeg har altid ønsket mig at køre rigtigt lange ture på mc, og meget gerne i "uvejsomt terræn". Ture gennem ørkner og sletter - tværs over kontinenter har altid tiltrukket min interesse.

Jeg har solgt min egen mc nu, og er besluttet på at købe en 750 Afrika Twin. Jeg har fundet et godt emne til en fornuftig pris, og forventer at jeg kører AT inden næste sæson skydes igang.

Jeg kommer nok til at spørge om ting som for de fleste vedkommende herinde, er logik og underforstået.... men en ting er sikker - min eventyrlyst fejler intet 8-)

Det klør allerede! :-P
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af iver »

Hej Dan, og stort velkommen i klubben :-)

Det lyder til at du har prøvet en del forskelligt at køre på, det må jeg høre nærmere om senere.

Spørg du bare om alt hvad du har på hjertet, jeg er (næsten) sikker på at på at du vil få et svar, og bare rolig intet spørgsmål er for lille i dette forum!!!!!!

Håber du finder en god cykel og at vi får dig og den at se en dag :-)

God weekend Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Velkommen hertil.

Du spørger bare :-D

Lyder spændende med de lange ture, ikke fordi at jeg er til så lange ture. Men jeg kan sagtens forstå at nogen er til det.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Dan V.

Takker...

Indlæg af Dan V. »

Tak for velkomsten. Nu mangler jeg bare at hente den Africa Twin der... men den er skam på vej :-)

Jeg har allerede et spørgsmål:

Når man skal købe sidetasker til så'n fætter, hvilke skal man så købe? Hvad er meningen med at de skal ligne alu-madkasser? Er der en god forklaring, eller er det kun et spørgsmål om stil? Jeg kan forestille mig at de sikkert kan klare en noget hårdere behandling.

Og så har jeg set at en del brokker sig over sædet... så det skal enten udskiftes eller ompolstres - nogle gode forslag?

Nå... ja... det var flere spørgsmål... :-)


_________________________________

For gammel til at dø ung, og tilpas megen fantasi til aldrig at kede sig ;-)
Brugeravatar
Peter AT
Indlæg: 817
Tilmeldt: 17. jun 2004, 14:42
Geografisk sted: Skorup
Kontakt:

Indlæg af Peter AT »

Hej Dan..

Rigtig velkommen i vores lille klub. kkj8

Grunden til at man køber alu kasser er holdbarhed og funktion.

Alukasserne er funtionelle når man skal pakke, og selvfølgelig efterfølgende pakken ud og sammen.
Kasserne kan fint fungere som bord, stol eller vandkar.(Under pressede situationer til is, så drikkevarene kan holde sig kolde). Mine alukasser fra Touratech, har desuden været en super beskyttelse af Afrikaneren, når denne har valgt at smide sig på asfalt eller grus.

Og det gør da heller ikke noget at hele ekvipagen ser AllRoad agtig ud...

Link til Touratech :
http://www.touratech.com/shops/001/inde ... 2fb124c174

Det er selvfølgelig ikke det billigste valg, men efter min mening det bedste til prisen.

Angående sædet, har jeg selv købt en væsentlig bedre hos AfricaQueens, men det koster 3-4 tusinde. Det er pengene værd for at få en behagelig langturscykel.

Der er en gut i Skive der polstrer om, og du kan finde hans nummer her på forum. Jeg har hørt, er han ret dygtig og tar´ under 1000 kr. for sådan en ompolstring.

Hvad er det for en Afrikaner du har købt ?
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
Dan V.

Afrikaner...

Indlæg af Dan V. »

Hej Peter.

Jeg har set mig om efter en RD07, men jeg har fundet en vistnok rigtig fin RD04 (jeg har endnu kun set fotos af den) til prisen...

Vi har snakket om det og er enige om hans pris. Nu skal jeg bare hente den i denne uge. Så håber jeg at den holder hvad han lover...

Jeg kan se at der ikke er mange ting at finde hos African Queens til RD04'eren, men GT Sadler ved Brovst siger at han kan lave et.... Men jeg har også kig på en Bagster saddel....
Jeg fandt dog også et link til Top Saddlery som også har noget der ser fint ud.

Tak for velkomsten :-D
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Hej Dan

Indlæg af Søren Dahl »

Hej Dan

Hjerteligt velkommen i klubben.

Jeg kører også selv med Touratech alu tasker. Touratech levere også også markedes mest robuste taske holder. Men alu taskerne fra Touratech behøves ikke nødvendigvis at monteres på touratech egne holdere, men kan også bruges på andre typer rack af bøjletypen.

Spørg endelig - og kom og se og prøv inden du køber hvis du vil.... 8-)

Mvh Søren
- Randers
Dan V.

Touratech...?

Indlæg af Dan V. »

Hvorfor bliver jeg ved med at falde over den forhindring, at udstyret jeg finder på nettet kun passer til model RD07 og ikke som min RD04?

Hvad er forskellen? (jeg ved godt at der er forskel på stellene, men ikke hvad) :roll:
Brugeravatar
Peter AT
Indlæg: 817
Tilmeldt: 17. jun 2004, 14:42
Geografisk sted: Skorup
Kontakt:

Indlæg af Peter AT »

Hej igen Dan....

De 2 stel er vidt forskellige, og den letteste måde at se disse forskelle, er at kigge lidt på de tegninger der findes andetsteds her på forum.

Men... jeg mener da nok at der er rig mulighed for supplere eller ombygge RD04éren med færdige stumper fra både AQ, Touratech og Boano. I øvrigt passer en stor del af stumperne til RD07 direkte over på din nye maskine.

Du vil helt sikkert få noget ud af en snak ned Henrik Hald, som har en rigtig fin RD04, hvilken han har sat et rigtig fint personligt præg på.

Hvis du kan lave en lille beskrivelse af hvad du gerne vil have informationer om, skal jeg gøre hvad jeg kan for at finde henvisninger til dig.

RD04 er i øvrigt en helt fantastisk køremaskine.... så tillykke med den !
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
PAVJ

Indlæg af PAVJ »

Formodentlig har du set at der er en RD07 til salg i DBA, den er fra 2003 og ligner et godt køb. ( Har selv en magen til ) fantastisk maskine.
Prøv lige at kigge efter alutasker i køb og salg på tenere.dk
Der er en gut ved Silkeborg Andreas, som laver tasker på bestilling.


Poul
Dan V.

Indlæg af Dan V. »

PAVJ - tak for tippet, men jeg har sat en max pris på mc'en... Du ved 2 MC'er 2 biler... der er jo også grænser...

Nåh ja, så er der også lige de 2 mc'er jeg har til salg... ;-)
Dan V.

Fedest...!

Indlæg af Dan V. »

Så fik jeg min AT'er hjem :-)
Konen og jeg har lige kørt en tur på den, og den kører bare godt. Motoren går som en varm kniv i smør ;-)

Det tvivler jeg at jeg kommer til at fortryde. Det er en 92'er med kun 31600 km på klokken. Den bærer tydeligt præg af at km-tallet passer.

Fedt!
Mogens Dammand

Indlæg af Mogens Dammand »

Hej Dan og velkommen på forum og vel snart også i klubben.

Tillykke med din nyindkøbte AT'er, det lyder til at være en mc du kan have i mange år, med det km tal skal den nok holde et stykke tid.

Hilsen
Mogens
Besvar