Poul Tvilum

Skriv hvad du vil om dig selv og din MC.

Poul Tvilum

Poul Tvilum

Indlæg af Poul Tvilum »

Hej alle

Jeg har investeret i en ny grå Varadero, en af dem der har været på tilbud i år til 150.000 kr. Jeg solgte min Blackbird, fordi den er for sporty til mit behov. Tidligere har jeg haft en Transalp, så stilen er mig ikke ubekendt. Pudsigt at der ikke sælges flere enduro-cykler i DK, men vi er jo ret konservative herhjemme.

Jeg glæder mig meget til at bruge cyklen til foråret, har kun lige nået at montere lidt ekstraudstyr. Jeg har iøvrigt skrevet en artikel på www.fpn.dk om ekstraudstyr til Varaderoen - måske det kan inspirere andre?

http://fpn.dk/motor/mc/article1477996.ece

Mange hilsner

Poul

(Hvordan hiver man billeder ind i dette forum?)
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af iver »

Hej Poul, og velkommen.

Læste lige din artikel, synes den er rigtig god, fine links!!!

God fornøjelse med Varaderoen, håber du bliver glad for den.

Undre også mig at der ikke er flere "enduro" cykler herhjemme, den er jo meget alsidig.

Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
Poul Tvilum

Indlæg af Poul Tvilum »

Hej Iver

Tusind tak. Jeg skal nok blive glad for den store krikke. Jeg har også planer om at skrive mere om ekstraudstyr til Hondas endurocykler på forummet - faldt over en hel masse links i forbindelse med mine egne køb.

Forresten - er der nogle der ved, om det er ok at opstalde sin mc for vinteren i et godt ventileret redskabsskur, med fuld tank og med en puls-batterilader sat til? (Eller skal batteriet afmonteres, fx. Og har mc'en bedst af at stå opvarmet hos forhandleren)
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Poul Tvilum skrev: Forresten - er der nogle der ved, om det er ok at opstalde sin mc for vinteren i et godt ventileret redskabsskur, med fuld tank og med en puls-batterilader sat til? (Eller skal batteriet afmonteres, fx. Og har mc'en bedst af at stå opvarmet hos forhandleren)
Det er helt OK. Bare laderen er en af de "kloge" (kender ikke lige en puls-lader.)

Og så kan man selvfølgelig bygge ting på opstaldningen ;-) , så som:
skift olie inden, så man ikke tærer på indvendige stumper på grund af syren i olien.
Løfte dækkene fra jorden.
Tømme karburatorer, så man undgår snavs og vand. osv. osv.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
John

Indlæg af John »

Hej Poul
Velkommen på forum og tillykke med kværnen.
Vidste ikke at Peters bror var til mc - det har han ikke fortalt når han og vi har spist pizza og drukket whisky, eller også har jeg blot glemt det :roll: Måske du har lyst til at deltage i nogle af vore fælles arrangementer når forår/sommer 2009 oprinder :?:
Min AT er opstaldet i en god og lun kælder, hvilket jeg er meget glad for. Om der sker noget ved den anden løsning jeg ikke, men det vigtigste må vel være at der ikke bliver for fugtigt, hvilket vel kan være svært at undgå hvis der ikke er varme. Hvad med at spørge Bent Pro Bike? Jeg har haft min AT opstaldet hos ham for et par vintre siden. Det var ikke dyrt i forhold til hvad jeg ellers kunne læse om. Ved Rydbergs i Aidt kan det også lade sig gøre, men det er lidt længere væk.
Hilsen John "Bigfoot"
Poul Tvilum

Indlæg af Poul Tvilum »

Hej Nikolajsen og John

Sikke det vælter ind med kloge ord :-) Jeg plejer faktisk at have min mc parkeret hos Bent i Lystrup, men jeg ville gerne gå og klappe Varaderoen lidt i vinter. Og så er jeg ikke helt færdig med ekstraudstyret - har for eksempel fundet nogle sidespejle med indbyggede blink. Og dem skulle jeg trods alt nok kunne montere selv :-)

Jeg vil meget gerne med ud at trille næste år, hvis vi kan finde ud af noget.

John - jeg var slet ikke klar over, at Peter kendte nogen der har kørekort :-) Må lige mobbe ham ved lejlighed...

(Og så kan jeg stadig ikke finde ud af at montere billeder i dette fine forum - er der en hjælpsom sjæl???)

- Tjek lige dette link, hvor en tysk handymand og Varadero-ejer virkelig er gået til vaflerne med at lægge mc-billeder ind på sin hjemmeside. Det har ihvertfald givet mig lyst til at hive flere stumper på knallerten...:

http://www.georg-krings.de/
John

Indlæg af John »

billeder:
på din profil kan du uploade et billede af cyklen, eller dig selv - efter eget valg - blot tror jeg ikke det må fylde for meget.
Under album kan du uploade de billeder du synes du vil dele - igen i begrænset størrelse. Prøv at tjekke størrelsen på de øvrige der er lagt ind under album. Har Henriette ikke "styrekort" ? troede kun det var Peter som er anti ;-)
Poul Tvilum

Indlæg af Poul Tvilum »

Aha, det er måske her hunden ligger begravet. Må lige have gang i photoshop'en...

Tak for info :-)
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Min TA'er står faktisk i udestuen (se evt. billede i anden tråd), og den er ikke opvarmet, og jeg skifter bare olien i løbet af vinteren, forhjulet er ikke løftet, karburatorerne er ikke tømt, og der er ikke engang lader på.
Jeg starter den bare hver anden weekend (så holdes abstinenserne også lidt nede) Jeg ved godt at dette nok ikke er den optimale måde, men det er godt nok (til mig og min Honda)

Velkommen til i øvrigt :ok:
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af iver »

Hej Igen poul.

Ja der er nok at tage af når vi snakker ekstraudstyr, jeg har også lidt kræs skruet på min ATog lavet små ombygninger, Går ligenu og pønser på noget nyt bagskærm og baglygte.....

Der står mere om vinteropbevaring her viewtopic.php?t=327&highlight=vinter

Der står en masse andre gode råd, og lidt om hvad andre gør op til og om vinteren.

Flot cykel du har købt, ser frem til måske at se dig på en tur....

Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
Poul Tvilum

Indlæg af Poul Tvilum »

Tak Nikolajsen

Jeg glæder mig til at deltage i snakken på forummet. Hvordan lagde du dine store (glimrende) billeder ind på tråden fra havestuen? Er det kun størrelsen, der gør forskellen? Kan du evt. vise en billedsti?

Mange hils
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Billederne har jeg lagt ind med "Img" henvisningen, andensidste "firkant" der hvor man skriver sit indlæg. Det kræver dog (så vidt jeg ved) at det er et billede der ligger på internettet, eller en pc du kender ip adressen på (som ikke ændrer sig) På den måde betyder størrelsen ikke noget, da billedet "hentes" hver gang.=HARK serveren belastes ikke.

Når du når dertil hvor billedet skal lægges ind, tryk "img" efterfulgt af adressen, tryk "Img*" igen til sidst.
Senest rettet af Nikolajsen 27. okt 2008, 22:12, rettet i alt 2 gange.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Poul Tvilum

Indlæg af Poul Tvilum »

Hej Iver

Tak for linket. Og i lige måde med dit eget imponerende fartøj - der er stil over sådan én :-) (Min ensfarvede grå er lidt kedelig ved siden af)

Vedr. ekstraudstyr: Jeg har tænkt på, om man kunne lave tre tråde, en for hver af de tre cykeltyper. Her kan de respektive ejere så skrive hvad de har monteret - og andre kan blive inspireret. Det er gjort flere gange på tyske og engelske enduro-fora. Og man bliver klogere hver gang. Jeg vil gerne selv bidrage - skal dog lige have lidt tid en af dagene...
(Hvis det allerede er gjort, beklager jeg, at ikke lige har fået kigget efter)

Mange hils
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af iver »

Hej Poul.

Jeg tror ikke vi har sådanne strenge, så det er da en god ide, så kan man jo altid redigere når man får skruet noget mere på :!:

Gud ved om der er regler for omvejning af motorcykler, hvis de stiger i egenvægt :lol:

Må lige se om jeg kan finde de tyske fora, jeg kender den engelske http://www.xrv.org.uk/
og er selv medlem på http://www.advrider.com/ de har en fin AT tråd.

Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
Brugeravatar
Peter AT
Indlæg: 817
Tilmeldt: 17. jun 2004, 14:42
Geografisk sted: Skorup
Kontakt:

Indlæg af Peter AT »

Hej Poul og velkommen.... kkj8

Rigtig god og saglig artikel du har kreeret. Læste den med største interesse.

At du så også har set "lyset" og har investeret i en fantastisk dejlig AllRoad maskine er jo herligt.

Vedrørende opstalding, kan du roligt benytte et uopvarmet rum, hvis du benytter WD 40 på alle sårbare steder. Du bør ligeledes spæde en næsten fyldt tank op med 0,1 liter totakts olie, og lade motoren køre i en 15 minutters tid. Giv herefter hver cylinder en 4 - 5 dråber motorolie, turn motoren en omgang og lad så motoren have fred, indtil du skal på din næste tur..... Det er en rigtig god ide´at give motoren nye tændrør, når du har brændt den 1. olieblandede tankfuld benzin af til foråret.

Omkring batteriet, bør du læse manualen til din oplader, og følge de forskrifter de anbefales her..

Kan se at du bor i periferien af Århus, hvilket indebærer at du har stor mulighed for at møde nogle af os HARKére, da det er i Midtjylland at aktiviteterne er højest.
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
Besvar