Mogens Dammand

Skriv hvad du vil om dig selv og din MC.

Besvar
Mogens Dammand

Mogens Dammand

Indlæg af Mogens Dammand »

Hej alle

Så vil jeg også nedfælde et par ord om mig selv.

Jeg er en årg. 59' og hvad deraf følger med kone og børn, villa og vovse.

Jeg startede min karriere som 18-årig på en Honda 550 F2 som dog hurtigt blev skiftet ud med en Honda 750 F1 hvilken jeg fik nogle tusinder km på.

Der kom så en periode hvor det var sjovere at man kunne smide en kasse øl i bagagerummet, pigerne på bagsædet, og lade musikken spille.

Flere år gik, hvor man kun tænkte på mc når solen skinnede, og pludselig var der så et par unger, ja så tænker man slet ikke i de baner, altså mc.

Kom så en dag til at snakke lidt seriøst med naboen, og vupti havde han investeret, og svogeren også. Det kunne bare ikke blive ved med at gå.

I 1998 købte jeg så en arbejdscykel, Honda XL 500 S, en rigtig offroader, stor encylindret, med kickstarter, et 6 volts anlæg der knap nok kunne få forlygten til at lyse, 23'' forhjul som man næsten ikke kunne opdrive et dæk til, det duede bare slet ikke, så i 2001 købte jeg så min 89' Transalp, en Tysk-importeret US-model som jeg selv skulle svare afgift af og få synet, men ingen problem i det.

Den havde gået 9300miles og stod som ny, så selv om den var 12 år følte jeg, at jeg havde købt en helt ny mc.

Jeg er kanon glad for den, og har egentlig ikke lyst til at skifte den ud, ja det skulle så lige være med en Varadero som vi var et par stykker der fik lejlighed til at prøve, hold da k... den kø'r godt, men lad os se tiden an.

Hilsen
Mogens
Besvar