"Fjellape" som ny medlem ;-)

Skriv hvad du vil om dig selv og din MC.

Besvar
Arf

"Fjellape" som ny medlem ;-)

Indlæg af Arf »

Hei alle sammen,
Mitt navn er Arvid Løvik i Stavanger, Norge. Motorsyklist siden 1973 og har kjørt mye rart siden da.
Pr. idag er det 2 Transalp'er, 2 Africa Twin,s som offroad kjøretøy som er i garasjen. Grunnen til dette er at alle i familien kjører sykkel og den yngste som nå er 19 har vel en kjørelengde på nærmere 30000 km pr år...jeg holder meg på de 15-20000 :-(.

Etter en kald vinter og Dakar på fjernsynet hver dag i begynnelsen av januar 2008, ble interessen for disse typene fenget av både min sønn Vidar og meg selv ...slik den enslige 600 Transalp'en til min samboer ble utvidet med flere av denne typen...se under...eller på hjemmesiden vår :http://lovik.net.

Vi har kjørt over det meste av Europa, krysset USA og vært en svipptur over til Canada....den største opplevelsen så langt var vel turen vi tok sommeren 2009. Planene var å kjøre ALLE Alpepass over 2000 meters høyde på en tur...pga. av en ulykke den første dagen med en amerikansk venn som crashet på vei opp til første passet mistet vi 2 av passene...men det ble 23 dager med 7987 kjørte km, 116 forskjellige pass, 153 totale pass kryssinger og 309 237 Totale høyde metere.....lange...og flotte dager i salen ...

PCAC 2009 (Pacific Coast Alpen Challenge):

Billede

Så til litt bilder av "allroad" syklene:

1994 Transalp 600

Billede

1994 Africa Twin Rally " The Camel" bygget av AfricanQueens:

Billede

1995 Africa Twin, bygget av AfricanQueens og trimmet av STF:

Billede

2004 Transalp 650 "Edi Orioli Desert Challenge Replica" bygget av Boano Racing:

Billede

Modifikasjon detaljer, Bilder av Edi Orioli's og min Transalp

http://www.ediorioli.com/moto_2.htm#

Mvh
Arf

--

90 Honda PC 800 "Scooter on Steroids" iPCRC # 2
98 Bushtec Genesis trailer (Torill's Beauty Bag on Wheels)
90 Honda GB 500 "650 tuned by ABPRacing" Clubman, "Kitty" (only mine;-)
94 Honda XRV750 Africa Twin (Rally modified) "The Camel"
95 Honda XRV750 Africa Twin (Dakar) built and tuned by AfricanQueens and STF
04 Honda XL650V Transalp, Edi Orioli Desert Challenge Replica by Boano Racing
94 Honda XL600V Transalp (Vidar's bike now ) (to be sold)

I am among that very small minority of human beings who honestly don't care what anybody else thinks.
If I did, I'd probably own a bike (or a car) just like yours. ;-)
Senest rettet af Arf 14. jun 2011, 17:08, rettet i alt 4 gange.
gaffa

Re: "Fjellape" som ny medlem ;-)

Indlæg af gaffa »

velkommen her i fællesskabet
det er nogle rigtig fine køretøjer du har samlet dig

mvh Torben
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: "Fjellape" som ny medlem ;-)

Indlæg af Nikolajsen »

Sådan der :ok:
Velkommen til klubben.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Brugeravatar
Nejmann
Indlæg: 361
Tilmeldt: 09. jan 2005, 22:48
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Re: "Fjellape" som ny medlem ;-)

Indlæg af Nejmann »

Hei Arvid

Velkommen på forum. Sikke en god samling motorcykler i har der. Specielt Edio Orioli Replicaen ser rigtig fed ud.

Jeg så lige jeres video fra Lysebotn-vejen og fik sådan en lyst til at tage til Norge :-). Jeg tror turen fra Nomeland til Lysebotn er en af de smukkeste veje jeg har kørt på i Skandinavien.
Måske vi skal holde et lille HARK-træf i Norge næste år? :-D

Venlig hilsen
Kåre

stubager

Re: "Fjellape" som ny medlem ;-)

Indlæg af stubager »

Hej Arvid.
Velkommen her i HARK-klubben. kkj8
Vi må hører noget mere om jeres mega alpe tur en dag. :ok:
Mvh. Stubager.
Rotax 655

Re: "Fjellape" som ny medlem ;-)

Indlæg af Rotax 655 »

Også velkommen herfra
fine cykler i har der. :ok:
Kan da kun tilslutte mig Kåres ønske om en tur til Norge igen :-D

Hermed en opfordring til Kåre om at oprette en tråd om dette.
Brugeravatar
Peter AT
Indlæg: 816
Tilmeldt: 17. jun 2004, 14:42
Geografisk sted: Skorup
Kontakt:

Re: "Fjellape" som ny medlem ;-)

Indlæg af Peter AT »

Hej Fjellape...

Og rigtig velkommen i vores eksklusive klub. Dejligt at vi nu også har Norge repræsenteret.....

Vil gerne rose ombygningerne af dine maskiner. Meget smukke resultater.

Hvis du sender en privat besked til mig med adresse og tlf. nummer, skal jeg oprette dig som fuldgyldigt medlem, hvorefter du får adgang til "Medlemsdelen".
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
Alsen

Re: "Fjellape" som ny medlem ;-)

Indlæg af Alsen »

Hej Arvid og velkommen til Hark. ddkk
Det er bare en fed mc natur i har der oppe i Norge.
jeg tog selv turen til Lyseboten tilbage i 85 men mener ikke der var lys i tunnelen dengang så jeg tager den da gerne igen en dag :-D

mvh Alsen
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: "Fjellape" som ny medlem ;-)

Indlæg af Nikolajsen »

Hi, jeg har også lige (i år) kørt turen fra Lysebotn til Nomeland, fin tur.
Men jeg må sige at turen fra Røldalvatnet (Håre) i Nord, til Suldal i syd (vej 520), slår den med flere længder.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Brugeravatar
Bønne
Indlæg: 693
Tilmeldt: 26. maj 2009, 13:54
Geografisk sted: Svinninge

Re: "Fjellape" som ny medlem ;-)

Indlæg af Bønne »

Hej Arvid

Også et velkommen fra mig.

Ja, Norge er et fantastisk land at køre Allroad i :ok:
Jeg har ikke kørt Lysebotn (endnu), men jeg har kørt Oslo-Krystalrally-Atlanterhavsvegen-Trondheim-
Primustræf-Oslo i februar 2008, været udstationeret på Mongstad i ét år (08-09), kørt Seim (ved Mongstad)-
Kyrksæterøra (17 maj)-Atlanterhavsvegen-Trollstigen-Geiranger-Tindevegen (Turtagrø-Øvre Årdal)-Vik-og tilbage til Seim.
Og i maj-juni i år var jeg 5 uger på Tjeldbergodden og jobbe.
Der ligger link under menuen "Billeder" :-D

Jeg kommer helt sikkert til Norge igen, enten på ferie eller job (eller begge), der er så mange herlige fjeldveje jeg
ikke har kørt på, og så meget natur jeg endnu ikke har set :-D
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
Arf

Re: "Fjellape" som ny medlem ;-)

Indlæg af Arf »

Hei igjen.
Takker for kjekke tilbakemeldinger....jeg bistår gjerne med å arrangere turer her...har så langt ikke tatt de store offroadturene her...som dere kanskje vet er det totalforbud for slikt (reglene sier at hvis det er spor for bil...kan man kjøre, men ikke på stier og lignende....men grusveier går :-)

En flott tur vi tok i 2008 (også onroad), var til Lofoten. Kjørte kystveien opptil Bodø og tok ferje derfra til Lofoten:

Billede

tilbragte en uke i Lofoten og kjørte dagsturer. Tok Hurtigruten ifra Lofoten til Bergen på returen. Vi hadde ikke vært nord for Trondheim før, men for et landskap som møtte oss...og ikke minst var vi heldige med været...strålende sol i 3 uker...minus en halv time på det siste strekket hjem.:

http://cmd.shutterfly.com/commands/pict ... t&album=21

Den store Alpeturen med alle +2000moh pass på en tur har alltid vært en stor drøm for meg, men ingen av mine venner syntes at det var ferie liksom. Jeg arrangerte et treff på en uke for tyske og amerikanske venner på Voss i 2007, der vi tok dagsturer ut ifra Voss...også der kjempeheldige med været...klar blå himmel hver dag. En kveld satt vi på terrassen og snakket om vår optimale tur som enda ikke var kjørt....en amerikaner sa da jeg forklarte om min store drøm...I'll come along !! En av tyskeren hørte snakk om alpene og spurte hva vi snakket om...vi svarte ..og han sa: Ich komme mit :-)...så var planleggingen i gang ! Pga at amerikaneren mistet sin arbeidskontarkt med Microsoft og finansene ble dårligere for han ble turen utsatt til 2009.

Detaljer og noen slidehow ifra den turen ligger her:
http://lovik.tripod.com/pcac2009_pass_slideshow.html

Mvh
Arf
Besvar