Ny på transalp

Skriv hvad du vil om dig selv og din MC.

Besvar
Valf

Ny på transalp

Indlæg af Valf »

Hej der

Jeg græd og jeg grinede den dag jeg byttede min R1200GS ´04 ud med en gammel hund af en transalp fra 99. Men håber jeg i fremtiden kommer til at glædes over byttet. Håber jeg får noget god inspiration herinde, og kommer ud og køre noget grus i de næste par år. Nu skal jeg jo ikke være bange for lakken længere :D

Hilsen Ralf fra Esbjerg
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Ny på transalp

Indlæg af Nikolajsen »

Velkommen til. :ok:
Jeg har et spørgsmål der trænger sig på........Hvorfor dette bytte :?: var det krisen :?:
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Tidligere_medlem_1

Re: Ny på transalp

Indlæg af Tidligere_medlem_1 »

Hej Ralf, og velkommen til.
Valf

Re: Ny på transalp

Indlæg af Valf »

Hej igen

Ja, det var et lidt sjovt bytte. Tror de fleste går den anden vej når de bliver ældre. Men jeg byttede af flere grunde. Det var og er min drømme cykel, sådan en R1200GS, men vi har jo alle et tidspunkt i livet hvor vi ikke kan have alt for meget bundet i en motorcykel :). Også skal man heller ikke glemme at den er lidt stor og tung for en dreng på 176cm. Så håber jeg bliver glad for den her Honda.

Hilsen Ralf
Brugeravatar
Holst
Indlæg: 328
Tilmeldt: 05. jul 2010, 20:41
Geografisk sted: Brædstrup, Midtjylland

Re: Ny på transalp

Indlæg af Holst »

Hej Ralf og velkommen til. Håber at du får indfriet dine forventninger til fællesskabet. Syntes selv at det er et fantastisk fælleskab med en masse dejlige, flinke, rare og hjælpsomme entusiaster der ligesom mig er faldet for Honda's fede motorcykelkoncept :ok:

Hvis du vil ud at køre kan jeg da lige reklamere lidt for forårsturen - Roadbooktur - den 5 marts. Ellers ses vi lige pludselig derude. :-D
Steffen Holst
Africa Twin XRV 650, 1988
Land Rover 110, 3,5 V8, 1984

ONE LIFE - LIVE IT!
Niels

Re: Ny på transalp

Indlæg af Niels »

Hej Ralf og velkommen til.
Jeg er selv hoppet fra en Aprilia CapoNord til en Africaner, så det er lidt samme vej, og jeg har ikke fortrudt. CapoNorden var ren luxus at køre langt på, men Africaneren er sjov og let at køre på til dagligt.
Tillykke med den "lille ny" ;-)

Hilsen Niels
Valf

Re: Ny på transalp

Indlæg af Valf »

Var lige ude på en lille aftenstur, og kom hjem med et kæmpe grin. Så det lover jo godt :) Den virker lidt mere kvik end gedebukken var. Så må vi se hvad Skat siger i næste uge om afgiften.

-Ralf
Brugeravatar
Bønne
Indlæg: 692
Tilmeldt: 26. maj 2009, 13:54
Geografisk sted: Svinninge

Re: Ny på transalp

Indlæg af Bønne »

Hej Ralf

Velkommen i klubben, og tillykke med TA´en. Efter min mening et fornuftigt bytte :ok: ;-).

Og selv om vi kommer fra hver sin ende af landet, ses vi jo nok en dag, der bliver jo arrangeret turer og sammenkomster

over hele landet som du er velkommen til at deltage på/i, så det er bare at møde op :-D.
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
Dirtmoover

Re: Ny på transalp

Indlæg af Dirtmoover »

Hej.

Velkommen til, er også ny herinde, men ikke fuldgyldigt medlem, der er forkert mærke på tanken :shock:

Lavede selv et bytte nogenlunde ens med dit.....byttede min elskede R1150GS med en Kawasaki Versys.....savner GS'ens komfort...savner ikke vægten..... :-)
jernhenrik
Indlæg: 134
Tilmeldt: 12. mar 2009, 18:06
Geografisk sted: Grenå

Re: Ny på transalp

Indlæg af jernhenrik »

Hvis SKAT beregner efter udbudsprisen bliver det sikkert dyrt. Kan du finde eksempler på handler som faktisk er indgået, og du kan få SKAT til at bruge det som beregningsgrundlag er der sikkert flere tusinder at spare. For eks har jeg set en -99 i Vadum sat til salg for 49.000,- rigtig flot med kun 15000km på tælleren. Efter 5måneder var den ikke solgt endnu. Men det er vidst en lang process at klage over værdiansættelsen.

Hilsen

Jernhenrik
Valf

Re: Ny på transalp

Indlæg af Valf »

Hej igen

Vi prøver skat i Haderslev i næste uge, også må den tages derfra. Regner med en 18-22.000, men vi ser hvad de lander på. Nu jeg er helt ny, er der så nogen der ved hvor man billigst får forsikret sin gamle Honda. Mit gamle forsikringsselskab, if, skulle have 12.000 MERE end jeg betalte for min R1200GS. Det er sku da sindsyg!

Mvh Ralf
Rotax 655

Re: Ny på transalp

Indlæg af Rotax 655 »

Forsikringer på MC svinger meget i pris - Tegn en lovpligtig til en tusse - De småskader der måske vil opstå er alligevel ikke dækket - Heller en ordenlig kædelås og måske en GPS Trakker. Så kan du selv se hvor din MC er hvis den skulle forsvinde. Harald Nyborg har en på tilbud til 1000 kr.
Tidligere_medlem_1

Re: Ny på transalp

Indlæg af Tidligere_medlem_1 »

"Afgift"

Inde på SKAT fandt jeg 3 vurderinger (fra 2010) af Transalp PD10 årg. 1998,
de ligger på 22 - 23.000 i afgift. Altså 12 år gamle PD10'er der har kørt mellem 15 og 43.000 km.

"Forsikring"

Min TA fra 1991 (værdi 30.000) er forsikret i GF. Pris 3.254,- kr. i juni 2010, incl. vinterkørsel.
I December, Januar, og Februar dækker kaskoen dog kun Brand, Tyveri og Hærværk.
Besvar