Kan godt forstå du er glad for din Africaner - den er jo meget mere alsidig - og teknikken er gennemprøvet og nærmest skudsikker - det eneste gennemgående tema er benzinpumpen der står af, at blikrelæ o.l. bliver slidt op er jo forståelingt efter 20- 25 år
Jeg har selv haft fornøjelsen af at kører på AT og samtidig ha Pegasoen at sammenligne med. Fandt den største komfort i Hondaen og de absolutte sjoveste køreegenskaber i Pegasoen, morede mig med at kører fra en BMW RS 1150 på en Norgestur når vejene blev lidt krøllede. Kan stadig huske fra Varadero tiden hvor stresset det er at kører på en stor tung MC når svingene bliver skarpe og der skal bremses og geares op og ned og gives gas hele tiden - Bare sjovt at lege med Pegasoen sådanne steder - den har nu også anden bagdæmper og wilbers fjedre i forgaflen. Er hævet så jeg næsten ikke kan komme op på den - og hele link ophænget er fornyet med nye lejer, så den er helt sin egen, og derfor svært at sammenligne køreegenskaber med andre flyvende heste
Jeg savner nu mest V2 Honda motoren i TA, AT og ikke mindst VA modellen. Og husker stadig den (næsten) nye XL 700 som noget af det sjovest jeg har prøvet.. den kan vi godt li - men til min daglige transport i byen og småture er Pegasoen glimrende og til prisen et ægte fund, den har ikke større værdi end at en tur i havstokken langs vesterhavet er OK og et par skrammer ved offroad kørsel synes vi jo bare er patina
Bliver nød til at skrive at jeg ikke er særlig go til at køre stærkt på MC - Flere AT, TA og (to) Varaderoejere har givet mig kører lektioner hvor jeg kun så støvet fra baghjulet på grusvejene... ingen nævnt og ingen glemt
Normalt kørers der ikke stærkt på disse halvgamle maskiner, det ville da også være synd - men de kan fasktisk godt skynde sig, hvis det skal værer.
Efter skift af startrelæ er alt startbesvær væk på pegasoen - men en defekt toppakning har drillet siden motoren blev skiftet, så det bliver lækkert at få det ordnet - tar lidt af fornøjelsen at sidde og kigge på tepm.målen nærme sig det røde felt og hører kølervandet koge