Aprilia Pegaso 650, ny på forumet

Skriv hvad du vil om dig selv og din MC.

Besvar
pegaso

Aprilia Pegaso 650, ny på forumet

Indlæg af pegaso »

Hej jeg kommer fra Silkeborg området, og har kikket på jeres side nogle gange, det ser spændende ud, hvordan har i det med andre "mærker".
I køre en del ture i midtjylland, er jeg velkommen på Aprillia med knopper :-D .
Til Rotax du behøver ikke at pille motor ud for at skifte toppakning, hvis det er Aprilia du køre.
Hilsen Pegaso.
Brugeravatar
Peter AT
Indlæg: 816
Tilmeldt: 17. jun 2004, 14:42
Geografisk sted: Skorup
Kontakt:

Re: Aprilia Pegaso 650, ny på forumet

Indlæg af Peter AT »

Hej Pegaso..

HARK, eller Honda Allroad er en mærkeklub for Honda´s V2 allroadere, Varadero, Africa Twin og Transalp.

Du kan derfor ikke være medlem af klubben eller deltage i klubbens officielle ture.

Hvad der bliver aftalt mellem klubbens brugere og klubbens medlemmer blander bestyrelsen sig ikke i. Det er kort beskrevet de muligheder du har for at være med i vores aktiviteter.

Mange hilsener
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
Rotax 655

Re: Aprilia Pegaso 650, ny på forumet

Indlæg af Rotax 655 »

Hej tak for oplysningen
Det kigger jeg nærmere på - operationen er nært forestående.. har købt komp. pakningssæt, mangler en momentnøgle + en ny termostat. samt lidt mod :-?

Jeg er på dette forum fordi jeg har ejet og lånt båden Transalp, Africa Twin og en Varadero - at jeg er blevet hængende efter at ha skiftet til en Aprilia Pergaso skyldes de mange gode venner jeg har fået her ved at deltage i klubbens arrangementer. Vi må desværre ikke deltage i diverse ture kan du læse. Men jeg kører da gerne en tur med dig når knallerten er kørende igen - mit bagknop dæk er næsten slidt helt ned så det bliver kun på " banet vej" eller det der ligner, tror først jeg skifter bagdæk til foråret. Jeg har boet i Bryrup nogle år, og holder stadig af at kører ture i området. Spændende "næsten" banet vej langs med Salten Å forresten, grusvejen, stien, går lang op over Løndal og Adit og ender v Gl Ry. Barer sjovt at gi den gas der.. og det er slet ikke noget problem at holde varmen på den tur, selvom det er lidt koldt nu :-D

PS Har en komplet motor m. kab. + OK udstødning o.a. CDI, Ensretter til en 94 model i overskud.
Rotax 655

Re: Aprilia Pegaso 650, ny på forumet

Indlæg af Rotax 655 »

Billede
Aprilia Pegaso mrk. 650 mark.1 94 model m. motor + motorstyring fra en 97 model. Det er en offroad model med 19" forhjul og hjulene er med trådegern og dækkene er knopdæk. Mørkerød, Sort Crosserforskærm, nye Karro knopdæk, 12 v udtag på instrumentbord, grønne bremseslanger, styrtbøjle, udstødningerne larmer en del. km. tæller ca. 78.000 km.Motor: en cylindret vandkølet Rotax 655 ccm, karburator Mikumi BST 33 dobbelt. Udstødnin 2 stk. rustfri Prediator (larmer en del.) Aprilia malet med hvidt på sæde. Pegaso malet med hvidt på tank. Sorte beskyttere mærket ACERBIT på forgaffel. Billede
pegaso

Re: Aprilia Pegaso 650, ny på forumet

Indlæg af pegaso »

Hej hyggeligt med en melding, det er på en år 1999, jeg har skiftet toppakning, den har et lidt andet stel.
Skriv igen hvis du ønsker opbakning eller lidt vejledning, god arbejds lyst.
(Vi Pegasoer må støtte hindanden).

Hilsen Pegaso.
Rotax 655

Re: Aprilia Pegaso 650, ny på forumet

Indlæg af Rotax 655 »

Tak for oplysningen, kan godt se stellet er anderledes - samme stel som motoren kommer fra - havde nu tænkt at adskille hele cylinderen for også at skifte bundpakningen i cylinderen og tjekke cylinder og topstykke for skævheder, den har jo været 120 grader varm mange gange på det seneste. Og nu har jeg mulighed for at stå i et varmt værksted med lift og kran så det er såmænd ikke det store problem at tage motoren helt ud. Er ved at tage et langt tilløb til start - leder efter en god momentnøgle og måske en stempelringskompressor - det ville være lækkert at ha. Kan også se i motormanualen at der anvendes to forskellige typer locktite.. Ærgerligt at sjuske med projektet, så ryger toppakningen bare igen :-D


PS ang. fællesture, kan jeg se at Thomas Eriksen har inviteret BMW kører, så det kunne jo værer at du måtte kører med, bare en tanke - du kan jo prøvet at spørge, han er en ualmindelig flik og venlig fyr, så mon ikke - prøv at tilbyde en citronmåne til kaffepausen :-D
KarstenL

Re: Aprilia Pegaso 650, ny på forumet

Indlæg af KarstenL »

Havde selv en Aprillia 650 _ god ballance men....med masser af problemer med laderelæ og ensretter.... skiftede til VFR - en drøm af en køremaskine hvis det skal være asfalt, men DET skal det ikke være for mig, så det er blevet en AT RD04 - og jeg ELSKER DEN :mrgreen:

Hilsen
Karsten Lindberg
Hadsten
Rotax 655

Re: Aprilia Pegaso 650, ny på forumet

Indlæg af Rotax 655 »

Kan godt forstå du er glad for din Africaner - den er jo meget mere alsidig - og teknikken er gennemprøvet og nærmest skudsikker - det eneste gennemgående tema er benzinpumpen der står af, at blikrelæ o.l. bliver slidt op er jo forståelingt efter 20- 25 år :-D Jeg har selv haft fornøjelsen af at kører på AT og samtidig ha Pegasoen at sammenligne med. Fandt den største komfort i Hondaen og de absolutte sjoveste køreegenskaber i Pegasoen, morede mig med at kører fra en BMW RS 1150 på en Norgestur når vejene blev lidt krøllede. Kan stadig huske fra Varadero tiden hvor stresset det er at kører på en stor tung MC når svingene bliver skarpe og der skal bremses og geares op og ned og gives gas hele tiden - Bare sjovt at lege med Pegasoen sådanne steder - den har nu også anden bagdæmper og wilbers fjedre i forgaflen. Er hævet så jeg næsten ikke kan komme op på den - og hele link ophænget er fornyet med nye lejer, så den er helt sin egen, og derfor svært at sammenligne køreegenskaber med andre flyvende heste :-D Jeg savner nu mest V2 Honda motoren i TA, AT og ikke mindst VA modellen. Og husker stadig den (næsten) nye XL 700 som noget af det sjovest jeg har prøvet.. den kan vi godt li - men til min daglige transport i byen og småture er Pegasoen glimrende og til prisen et ægte fund, den har ikke større værdi end at en tur i havstokken langs vesterhavet er OK og et par skrammer ved offroad kørsel synes vi jo bare er patina :ok: Bliver nød til at skrive at jeg ikke er særlig go til at køre stærkt på MC - Flere AT, TA og (to) Varaderoejere har givet mig kører lektioner hvor jeg kun så støvet fra baghjulet på grusvejene... ingen nævnt og ingen glemt ;-) Normalt kørers der ikke stærkt på disse halvgamle maskiner, det ville da også være synd - men de kan fasktisk godt skynde sig, hvis det skal værer.

Efter skift af startrelæ er alt startbesvær væk på pegasoen - men en defekt toppakning har drillet siden motoren blev skiftet, så det bliver lækkert at få det ordnet - tar lidt af fornøjelsen at sidde og kigge på tepm.målen nærme sig det røde felt og hører kølervandet koge :mrgreen:
Besvar