Melder til

Skriv hvad du vil om dig selv og din MC.

Besvar
mr.jensen

Melder til

Indlæg af mr.jensen »

Hej til jer alle.

Det er vist på tide, at jeg melder min ankomst her på forummet. Jeg har været medlem siden efteråret og har gjort stor brug af den viden som i alle deler herinde - tak for det.

Hvem er jeg så. Jeg er fra København, er 31 år og studerer på Søværnets Officersskole. Efter næsten 5 år på skolebænken, er jeg færdig til sommer og skal forhåbentlig ud på verdenshavene bagefter.

I august måned 2011 fik jeg mit mc-kort, hvilket betyder, at jeg er ny på vejene. Jeg ville have en mc inden vinteren og problemet var bare, hvilken? Ved et rent tilfælde faldt jeg over en TransAlp på dba og der var bare noget der fængede ved den. Første gang jeg så den i reallife, syntes jeg godt nok, at den var noget klodset at se på, men hurtigt fortog det indtryk sig. Jeg har været i hæren i otte år og har altid kørt terrænkøretøjer her, primært Mercedes GD 240. Den frihed det gav, smittede også af på mit ønske til mc. Muligheden for at forlade tørre gode asfalterede veje til fordel for skovveje, grusstier, vandhuller etc tiltalte mig.

Efter en kort tur på en TransAlp fra 1991 var jeg solgt. Jeg købte den stort set på stedet. Jeg havde min første mc.

687
Vidunderet

685
Billedet er taget på vej fra München til Berchtersgarden

Jeg brugte lidt tid på at lære den at kende inden jeg i efterårsferien besluttede at køre ud på en lidt større tur. Jeg besluttede at køre af sted i efterårsferien. Turen gik til Berlin, med toget til München, videre til Berchtersgarden, derfra til Lienz i Østrig via Grossglockner, fra Lienz til Garmisch-Partenkirchen og retur til München - Berlin - København. Alt i alt blev det til ca. 2500 km. En fed tur med nogle gode veje, oplevelser, hårnålesving og masser af natur og bjerge.

684
Billedet er taget på 'Bikers Point' på Grossglockner

I øjeblikket er jeg ved at gøre den forårsklar. Og her er forummet guld værd. Det giver lyst til at prøve at ordne fx bremser. Sågar støbe tapper til sideskjoldene til erstatning for dem der er knækket af - med acetone og lego :)

Mit ønske er lære at køre på underlag andet end asfalt. Jeg føler mig ikke helt så sikker endnu til at forsøge mig ud i lidt semi-offroad, men jeg har dog lært lektien efter et mindre styrt på en mark (det var i øvrigt det, der forårsagede de knækkede tapper) og har monteret styrtbøjler. Hvilket også får den til at se lidt mere rigtig ud :)

Til påske er turen planlagt til Normandiet med kæresten bagpå, hvor vi skal se på 2. verdenskrig relaterede steder og selvfølgelig nyde området og hvad det har at byde på.

Martin
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Melder til

Indlæg af iver »

Hej Martin og velkommen i klubben.

Fin cykel du har fået jeg har selv haft en Transalp, og kørt Grosglockner, fantastisk tur. Dejligt at du kan få noget ud af klubben og i særdeleshed forum.

Mvh Iver.
Fuck Chrome.
HARK Rules
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Melder til

Indlæg af Nikolajsen »

Velkommen :-D
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Brugeravatar
kjelde
Indlæg: 427
Tilmeldt: 15. nov 2008, 17:56
Geografisk sted: vamdrup

Re: Melder til

Indlæg af kjelde »

Velkommen til og dejligt at se du bruger din transalp rigtigt :-D
lars kjelde
En smøg forkorter ens liv med 2 min-en dobbelt whiskey med 4 min-at gå på arbejde med 8 timer
Brugeravatar
Lasse Pedersen
Indlæg: 704
Tilmeldt: 20. apr 2009, 11:09
Geografisk sted: Brøndby

Re: Melder til

Indlæg af Lasse Pedersen »

Goddag og velkommen til Martin!
Ja Mercedes og Transalp er da god smag :-D
Jeg er selv i brøndby og vil gerne høre fra dig. som du måske har læst forsøger jeg at stable en shelter tur på benene her øver øst på, hvis der er noget for dig så giv lyd
Nu du har en god MC og har holdt øje med os her på siderne så er du sikkert også bekendt med der er shelter tur om 14 dage, i det midt jyske, hvis du har mulighed så trop op, det er så meget kanon!!

endnu en gang velkommen til!!
Hilsen Lasse (Trapper)
Brøndby

Transalp RD11 06 sort. 202.000. km. 102.Færger.
BSA B 40 WD. 67.

Sidecar cross is for men! Transalp is for an old man!!
Man ved aldrig hvornår man ser en sort Transalp
mr.jensen

Re: Melder til

Indlæg af mr.jensen »

Jeg har læst om shelterturen, jeg er bare ikke sikker på om jeg kan deltage endnu, men det lyder rigtigt skægt. Det ville også være en god måde at lære folk at kende på.

Jeg kæmper stadig lidt med forårsklargøringen, især forreste bremsekaliber. Der var ikke plads til de nye bremseklodser, gik ud fra at de bare hang lidt. Og så ville det ene stempel ikke ud, så jeg kom desværre til at lave nogle grimme ridser i det med en papegøje-tang. Øv. Lesson learned, læg noget i mellem næste gang.

Men tak for velkomsten :)
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Melder til

Indlæg af Nikolajsen »

mr.jensen skrev:Lesson learned, læg noget i mellem næste gang.
jaee...øheee....neeeej
Det er bedre at trykke dem ud med trykluft (pas på ikke at du har en finger for tæt på :shock:. Eller simpelthen inden du piller bremseslangen af, så kan det trykkes ud "normalt"
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
mr.jensen

Re: Melder til

Indlæg af mr.jensen »

Jeg fulgte Nejmanns glimrende gennemgang af bremserenovering.

viewtopic.php?f=4&t=377#p1944

Men stemplet ville bare ikke ud, så det blev desværre på den hårde måde. Det andet havde dog klart været at foretrække.
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Melder til

Indlæg af Nikolajsen »

Fantastisk beskrivelse :ok: (jeg havde lige glemt at der lå sådan en :oops: )
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Besvar