Melder til
: 07. mar 2012, 12:31
Hej til jer alle.
Det er vist på tide, at jeg melder min ankomst her på forummet. Jeg har været medlem siden efteråret og har gjort stor brug af den viden som i alle deler herinde - tak for det.
Hvem er jeg så. Jeg er fra København, er 31 år og studerer på Søværnets Officersskole. Efter næsten 5 år på skolebænken, er jeg færdig til sommer og skal forhåbentlig ud på verdenshavene bagefter.
I august måned 2011 fik jeg mit mc-kort, hvilket betyder, at jeg er ny på vejene. Jeg ville have en mc inden vinteren og problemet var bare, hvilken? Ved et rent tilfælde faldt jeg over en TransAlp på dba og der var bare noget der fængede ved den. Første gang jeg så den i reallife, syntes jeg godt nok, at den var noget klodset at se på, men hurtigt fortog det indtryk sig. Jeg har været i hæren i otte år og har altid kørt terrænkøretøjer her, primært Mercedes GD 240. Den frihed det gav, smittede også af på mit ønske til mc. Muligheden for at forlade tørre gode asfalterede veje til fordel for skovveje, grusstier, vandhuller etc tiltalte mig.
Efter en kort tur på en TransAlp fra 1991 var jeg solgt. Jeg købte den stort set på stedet. Jeg havde min første mc.
Vidunderet
Billedet er taget på vej fra München til Berchtersgarden
Jeg brugte lidt tid på at lære den at kende inden jeg i efterårsferien besluttede at køre ud på en lidt større tur. Jeg besluttede at køre af sted i efterårsferien. Turen gik til Berlin, med toget til München, videre til Berchtersgarden, derfra til Lienz i Østrig via Grossglockner, fra Lienz til Garmisch-Partenkirchen og retur til München - Berlin - København. Alt i alt blev det til ca. 2500 km. En fed tur med nogle gode veje, oplevelser, hårnålesving og masser af natur og bjerge.
Billedet er taget på 'Bikers Point' på Grossglockner
I øjeblikket er jeg ved at gøre den forårsklar. Og her er forummet guld værd. Det giver lyst til at prøve at ordne fx bremser. Sågar støbe tapper til sideskjoldene til erstatning for dem der er knækket af - med acetone og lego :)
Mit ønske er lære at køre på underlag andet end asfalt. Jeg føler mig ikke helt så sikker endnu til at forsøge mig ud i lidt semi-offroad, men jeg har dog lært lektien efter et mindre styrt på en mark (det var i øvrigt det, der forårsagede de knækkede tapper) og har monteret styrtbøjler. Hvilket også får den til at se lidt mere rigtig ud :)
Til påske er turen planlagt til Normandiet med kæresten bagpå, hvor vi skal se på 2. verdenskrig relaterede steder og selvfølgelig nyde området og hvad det har at byde på.
Martin
Det er vist på tide, at jeg melder min ankomst her på forummet. Jeg har været medlem siden efteråret og har gjort stor brug af den viden som i alle deler herinde - tak for det.
Hvem er jeg så. Jeg er fra København, er 31 år og studerer på Søværnets Officersskole. Efter næsten 5 år på skolebænken, er jeg færdig til sommer og skal forhåbentlig ud på verdenshavene bagefter.
I august måned 2011 fik jeg mit mc-kort, hvilket betyder, at jeg er ny på vejene. Jeg ville have en mc inden vinteren og problemet var bare, hvilken? Ved et rent tilfælde faldt jeg over en TransAlp på dba og der var bare noget der fængede ved den. Første gang jeg så den i reallife, syntes jeg godt nok, at den var noget klodset at se på, men hurtigt fortog det indtryk sig. Jeg har været i hæren i otte år og har altid kørt terrænkøretøjer her, primært Mercedes GD 240. Den frihed det gav, smittede også af på mit ønske til mc. Muligheden for at forlade tørre gode asfalterede veje til fordel for skovveje, grusstier, vandhuller etc tiltalte mig.
Efter en kort tur på en TransAlp fra 1991 var jeg solgt. Jeg købte den stort set på stedet. Jeg havde min første mc.
Vidunderet
Billedet er taget på vej fra München til Berchtersgarden
Jeg brugte lidt tid på at lære den at kende inden jeg i efterårsferien besluttede at køre ud på en lidt større tur. Jeg besluttede at køre af sted i efterårsferien. Turen gik til Berlin, med toget til München, videre til Berchtersgarden, derfra til Lienz i Østrig via Grossglockner, fra Lienz til Garmisch-Partenkirchen og retur til München - Berlin - København. Alt i alt blev det til ca. 2500 km. En fed tur med nogle gode veje, oplevelser, hårnålesving og masser af natur og bjerge.
Billedet er taget på 'Bikers Point' på Grossglockner
I øjeblikket er jeg ved at gøre den forårsklar. Og her er forummet guld værd. Det giver lyst til at prøve at ordne fx bremser. Sågar støbe tapper til sideskjoldene til erstatning for dem der er knækket af - med acetone og lego :)
Mit ønske er lære at køre på underlag andet end asfalt. Jeg føler mig ikke helt så sikker endnu til at forsøge mig ud i lidt semi-offroad, men jeg har dog lært lektien efter et mindre styrt på en mark (det var i øvrigt det, der forårsagede de knækkede tapper) og har monteret styrtbøjler. Hvilket også får den til at se lidt mere rigtig ud :)
Til påske er turen planlagt til Normandiet med kæresten bagpå, hvor vi skal se på 2. verdenskrig relaterede steder og selvfølgelig nyde området og hvad det har at byde på.
Martin