Så sker det snart!

Skriv hvad du vil om dig selv og din MC.

Besvar
Suhir

Så sker det snart!

Indlæg af Suhir »

Halløj terran banditter!

Ville lige kigge ind forbi og sige hej.

For at starte fra starten, så bliver det sådan her.

Her for lidt over 14 dage siden, fik jeg endnu en fødselsdag, da jeg overlevede et grimt trafikuheld over på Bornholm. Uheldet kom jeg efter omstændighederne mere en heldig fra.
Billede

Men nu her efter uheldet, har jeg været ude og prøvekøre en anden Honda, nemlig en XL 600 Transalp. Og har besluttet mig for at det skal være den. Godt nok var jeg ved at dø af stress da jeg var ude prøvekøre den her i lørdags, men det føltes rigtigt at køre på den. Jeg er sikker på at jeg kommer til at blive glad for den, da den har en masse gode anmeldelser og roser med på vej. Så når jeg har fået min gamle MC(RIP) takseret :-( Så skal jeg ud og have betalt for den nye Mc jeg har kig på.


Men Ud over de kedelige ting, så er jeg en frisker fyr på godt 27, og næsten altid frisk på en tur på 2 hjul. Jeg vil udspørge jer om en masse ting, andgående TA'en, Men jeg vil til gengæld også gøre mit for at gengælde det igen så godt som jeg nu engang kan.

Jeg ser frem til mange hyggelige stunder med i jeres selvskab.

På forhånd tak

Suhir
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Så sker det snart!

Indlæg af iver »

Hej Suhir.

Sejt at du sådan lige springer på hesten igen, billedet er jo ikke ligefrem noget drømmescenarie :not:

Men velkommen i klubben, og tillykke med din kommende TA, der er næsten garanti for at du bliver afhængig af den :ok:
Og spørg endelig, der er en pæn vidensbank herinde, håber at se dig en dag til et arrangement.

Mvh Iver.
Fuck Chrome.
HARK Rules
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Så sker det snart!

Indlæg af Nikolajsen »

Velkommen til :ok:
Ser godt nok ud til at du har været heldig, dog ved jeg jo ikke hvor meget du kom til.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Finn-h

Re: Så sker det snart!

Indlæg af Finn-h »

Godt gået kom på hesten igen :-)

Må vi ikke få historien om hvordan det er sket og hvor meget du kom til skade
Suhir

Re: Så sker det snart!

Indlæg af Suhir »

Hej og mange tak for jeres velkomst.

Jo jeg vil meget gerne fortælle om hvordan det skete og bivirkningerne.

Jeg var på mc ferie over på Bornholm, med godt 20-25 andre mc'ister. Det skulle have været en forlænget weekend fra fredag til mandag aften.
Søndag morgen gjorde vi klar til at komme ud og se øen på den helt store tur. Og det startede fantastisk, vejret var godt og alt var fint. Vi kørte afsted og fik set nogle flotte steder. Omkring kl 11 tror jeg blev vores gruppe delt op af to biler. Vi kom hen til en dal, Døndalen hvor jeg havde fri udsigtforhold og ingen modkørende, så jeg gjorde klar til at overhale. Vi kørte ikke mere end de 60-70 stykker. Så jeg gav gas og begyndte at overhale. Jeg kom op på siden af den første bil og kiggede lige kort ned på omdrejningstælleren og da jeg kiggede op så jeg den der grå vw stå foran mig. Jeg trykkede fodbremsen ned, tror jeg stod på den med hele kroppen. Men kunne se at det ikke hjalp meget, vis overhoved. Og den bil kom meget tæt på meget hurtigt. Og BANG, jeg høre et skrald, og klir, ser den blå himmel nogle smukke grønne træer i noget som føles som en evighed. Flyver så videre rundt og lander på maven med et brag, som en våd klud der rammer køkkenbordet. Da jeg landede, kunne jeg ikke få vejret da landede. Jeg brød ud i et brøl jeg ikke selv havde hørt før. Jeg trillede rundt på ryggen og kunne mærke smerten fulde ind over mig.

Jeg skriver lige resten imorgen. Skal lige have en pause, for det gør sku ond af skrive ned. :-(

Edit: stavefejl
Suhir

Re: Så sker det snart!

Indlæg af Suhir »

Sidste del.

kort tid efter jeg landede, kom den en af mine nye kammerater(og helt sikkert en jeg vi bibeholde kontakten med læge endnu) hen til og begyndt at tale til mig. og holde mig i hånden. Lidt efter kom hans søn hen. Jeg husker at jeg bad dem om at tage min støvle af da der var en brændene følelse i den. til mit stor held så kom der en falk reder forbi der var på ferie på Bornholm med sin datter så han fik telefonen med vagtcentralen og fortalte dem hvad der var sket. det føltes som en evighed at jeg lå der på asfalten, men fik efterfølgende at vide at det kun var 5-10min jeg lå der. Men falk kom og begyndt at skære mit tøj op. og gjorde alle de ting de nu skulle fortage sig. Jeg blev lagt op på borden og fikseret der efter kom jeg in i en glohed ambulance. Jeg husker at der var en betjent som spurgte om de ville have eskorte in til sygehuset vor de sagde ja. Turen der in gik meget hurtigt og lige en tand for vildt. Husker ham rederen der var hos mig, at han bad dem om at sænke farten. Men kom da helskindet in på skadestuen, vor et traumehold stod klar til at modtage mig. de fik målt en masse ting, og klistret en masse ting på mig og stukket en del huller til alle deres nåle. en ting der undrede mig var at de samme mennesker spurgte om mit CPR nr op til flere gange, men det var nok for at være sikker på at jeg ikke have hukommelsestab efter ulykken. tiden gik fantastisk hurtigt, da de alle var færdig med at måle, spørge, klistre og stikke var klokken omkring 3-4 stykker om eftermiddagen. ca en time senere blev jeg kort op på en stue for mig selv. Det var jeg nu meget glad for.
Lidt efter jeg havde villet mig, skulle jeg simpelt hen sådan på toilet. Jeg fik fat i et par krykker og begyndte at liste der ud. Jeg er sikker på at det må have set spøjst ud, men det lille stykke fra sengen og ud på toilet tog ca 20min. der efter fik jeg nogle smertestilende piller. da de så begyndte at virke krøb jeg ud af sengen og begyndte at liste stille og roligt rundt, ind til at min kontakt sygeplejeske så mig. Hun blev ikke så glad for at se mig ude af sengen. Men jeg fik da gået godt 150meter der ca 6-7 timer efter ulykken. :lol:

Jeg fik at vide af politiet, at jeg ramte bilen med ca 80km/t.

Dagen efter fik jeg lidt flere piller med morgen mad til. Og var oppe på benene igen, til alles forundren. Jeg fik bestilt en ny færgebillet og gik selv ned til færgen fra Sygehuset af også selv om det var en lang og hård kamp, så er jeg meget stolt af mig selv, at jeg kunne klare de 1,6km der ned selv.

Ja nu her 2½ uge efter ulykken, har jeg efter omstændighederne meget få skader. Jeg har problemer med ryggen, venstre håndled, højre knæ og en knæk i psyken. ud over det, så har jeg det godt. alle de ting bliver det heldigvis taget hånd om.

Så suma somarum, så er jeg sluppet meget billigt. kkj8

Jeg fik tilsendt nogle billeder af en fotograf over fra ø'en.

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billedet her viser den vej jeg kom fra, man kan se mit bremsespor i venstre vognbane.

Billede
jernhenrik
Indlæg: 134
Tilmeldt: 12. mar 2009, 18:06
Geografisk sted: Grenå

Re: Så sker det snart!

Indlæg af jernhenrik »

Bare så'en for nysgerrigheds skyld. Hvem får skylden for uheldet? Det ser ud som om bilen kommer fra rastepladsen og derfor har ubetinget vigepligt. Din overhaling er vel fuldt lovlig. Jeg spørger fordi jeg har indtryk af af forsikringsselskaber ofte deler ansvaret så de kan inkaserrer 2 x selvrisiko.

God bedring

Hilsen
Jernhenrik

ps hvad brugte du af kørerudstyr, det må have været godt.
Suhir

Re: Så sker det snart!

Indlæg af Suhir »

Førren af VW'en får hele skylden. Hun har også kendt sig slev skyldig, da hun kørte ud fra rastepladsen uden at kigge til venstre.

Jeg har lige snakket med en taksator fra modpartens forsikring, og de dækker min mc 100% så jeg for de 28000,- tilbage som jeg har givet for den. :ok: :ok: :ok:

Med hensyn til min Mc beklædning, så var det ikke noget dyrt sæt, tror sammenlagt så gav jeg små 5000,- for jakke, bukser og hjælmen. Men det var hjelmen der tog det største skrald, da jeg røg med hovedet næsten helt igennem forruden.
Rotax 655

Re: Så sker det snart!

Indlæg af Rotax 655 »

Hej
Helt OK med din erstatning for MC, men husk at modtag anden erstatning for personskader med forbehold, så du evt. kan rejse krav om yderlig erstatning.. Jeg har en datter der kørte galt i bil og nu må kæmpe med forsikringen på andet år pga. af en piskesmæld skade.
Håber ikke det bliver aktuelt for dit vedkommende.

Og tak for billederne. Giver lige en mavepuster og tilbageblik.. til en gyllevogn der kørte ud fra en gård på en "sjov lille vej med mange sving".. Gav en lille panik tur på "ikke banet vej"

Uden knopdæk var jeg aldrig kommet tilbage på asfalten igen, he he.
Besvar