Ny bruger - Africa Twin 750, 1996

Skriv hvad du vil om dig selv og din MC.

Besvar
Michael1971

Ny bruger - Africa Twin 750, 1996

Indlæg af Michael1971 »

Hej alle herinde,
for 2 måneder siden blev jeg ejer af min første Africa Twin 750 RD07 fra 1996. Min tidligere mc erfaring er begrænset til 1 år i Indien og Nepal på en Enfield bullet 350cc i 1997/98. Siden da har jeg rejst intensivt i alle årene med rygsæk, men kun kørt mc et par gange af en uges varighed. Så nu skulle det være, og valget faldt på AT'en. Jeg ville have en cykel til at køre jorden rundt på - ikke til at køre rundt i kbh på.. Tror jeg fandt det rigtige :)

Har haft cyklen på 2 ture og er ikke skuffet (selvom den stadig føles en anelse stor og tung for mine 70 kg. kropsvægt):
Tur 1: Kbh - Jotunheimen, 2260 km, 6 dage, Sverige og Norge.
Tur 2: Kbh - Østrig, 3933 km, 25 dage, Germany, Austria, Liechtenstein, Switzerland, France, Luxembourg, Belgium.


Jeg håber at få lært en masse gennem forumet her, da jeg skal have styr på vedligeholdelse, reparationer og reservedele i løbet af de næste 6 måneder.. Lidt af en mundfuld! Så der kommer nok lidt spørgsmål til de erfarne herinde ;)

Jeg kan forhåbentlig bidrage med rejseinformation, hvis nogen skal på tur i den store verden, da jeg har besøgt en stor del lande efterhånden og hele tiden planlægger nye ture.. Næste mål bliver nok Kazakhstan og Mongoliet.

Glæder mig til at læse mere herinde,
Michael
Vedhæftede filer
1.jpg
1.jpg (119.02 KiB) Vist 6162 gange
4.jpg
4.jpg (102.24 KiB) Vist 6162 gange
5.jpg
5.jpg (140.82 KiB) Vist 6162 gange
Senest rettet af Michael1971 19. okt 2012, 10:06, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Ny bruger - Africa Twin 750, 1996

Indlæg af Nikolajsen »

Velkommen til :ok:

Det er vel ikke tilfældigvis sådan, at du ved om det er muligt at køre rundt om Bajkal søen?
Jeg tænker mest på brændstof mulighederne, da jeg godt kan se at der er noget der minder om veje :lol:
Det er ikke fordi jeg er ved at planlægge en tur, jeg har bare lyst til vide det ;-)
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Michael1971

Re: Ny bruger - Africa Twin 750, 1996

Indlæg af Michael1971 »

Tak. Og nej, har ikke været i det område før - derfor næste tur går den vej.
Men JO, alt er muligt.. Det bare om at have nok ekstra dunke til benzin med ;)
Her er en vens cykel, med ekstra benzin dunke + muligheder for endnu flere dunke - han kan køre laaangt ud!
Vedhæftede filer
9.jpg
9.jpg (83.27 KiB) Vist 6154 gange
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Ny bruger - Africa Twin 750, 1996

Indlæg af iver »

Hej Michael. Velkommen i klubben og tillykke med den fine cykel, jeg tvivler på at den vil skuffe dig ;-)

Det lyder til du har nogle super spændende planer, glæder mig til at høre mere om dem.
Og skulle du have nogle spørgsmål skal du bare fyre løs, klubbens medlemmer besidder (hvis du spørger mig) stor viden, om stort set alt hvad der er værd at vide.

Mvh Iver.
Fuck Chrome.
HARK Rules
Besvar