Så kom der en Fynbo

Skriv hvad du vil om dig selv og din MC.

Besvar
ecow

Så kom der en Fynbo

Indlæg af ecow »

Hejsa..
Ja, så kom der lige en Fynbo (mere) i klubben.. Jeg håber jeg kan lufte min XRV650 snart.. Det hænger dog tæt sammen med hvad SKAT gør, for den første afgiftsvurdering jeg fik, var helt håbløs.. Så nu har jeg klaget..
Jeg ser frem til at møde jer derude..

EW
Brugeravatar
kjelde
Indlæg: 427
Tilmeldt: 15. nov 2008, 17:56
Geografisk sted: vamdrup

Re: Så kom der en Fynbo

Indlæg af kjelde »

Velkommen i klubben fynbo.

Jeg har også fået en håbløs afgiftvurdering på min 650-er, og sendte en klage i oktober, men har endnu ikke fået en afgørelse :evil:
lars kjelde
En smøg forkorter ens liv med 2 min-en dobbelt whiskey med 4 min-at gå på arbejde med 8 timer
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Så kom der en Fynbo

Indlæg af Nikolajsen »

Velkommen til :ok:
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
poulsen

Re: Så kom der en Fynbo

Indlæg af poulsen »

Velkommen til

... så må vi håbe at skat indser at de vil have for mange penge i afgifter (første gang) på AT 650. Jeg sidder pt selv og venter på at skat får fastlagt en afgift jeg skal betale for min fine "ny" 6½'er. :)
ecow

Re: Så kom der en Fynbo

Indlæg af ecow »

Ok, det er da interessant der er flere der venter på afgørelsen.. Jeg har fået brev, at de har sendt det til afd. Høje Taastrup, da det er der de behandler klager... Men de lader godt nok vente på sig.
Men det er da påfaldende at der er flere der klager over afgørelsen på deres 650'er - SÅ mange er der jo ikke..
Men jeg bliver ihvertfald ved med at anke (hvis man kan) da de har fastsat værdien til næste 40% af nyprisen .. På en 24 år gammel cykel???
Jeg mener der er forskel på affektionsværdi og reel værdi - og heldigvis for det :)

Men jeg hører gerne mere fra jer andre..

EW
poulsen

Re: Så kom der en Fynbo

Indlæg af poulsen »

ecow. Jeg har ikke fået et første bud på hvad min afgift skal være. Men går man ud fra hvad andre har betalt for sådan en krikke fra sidste århundrede så ligger det på omkring 8-9000.
Brugeravatar
kjelde
Indlæg: 427
Tilmeldt: 15. nov 2008, 17:56
Geografisk sted: vamdrup

Re: Så kom der en Fynbo

Indlæg af kjelde »

Jeg fik min afgørelse på 650-eren i september. Den lød på 20500 hvilket jeg naturligvis ankede med det samme. Jeg har så netop fået en ny afgørelse hvor de har nedsat handelsprisen fra 37500 til 30000 og det betyder så at afgiften blev nedsat med ca 5000 til 16000. Det synes jeg stadigvæk er for højt og har anket igen. Så nu må vi se hvad der sker
lars kjelde
En smøg forkorter ens liv med 2 min-en dobbelt whiskey med 4 min-at gå på arbejde med 8 timer
poulsen

Re: Så kom der en Fynbo

Indlæg af poulsen »

arg kjeld det er en del højere end hvad jeg ville mene var rimeligt.... og hold da op for en lang behandlingstid
poulsen

Re: Så kom der en Fynbo

Indlæg af poulsen »

Jeg vil mene at precedens reglerne også må være gældende for afgiftsfastsættelse derfor bør dette være nok https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=171&m ... 0001602559
ecow

Re: Så kom der en Fynbo

Indlæg af ecow »

Ja, jeg skal betale 20.000 kr også, så den er anket også... Det er jo helt vanvittigt. Jeg har vedlagt dokumentation for tidligere, med meget lavere afgifter - men der ser foreløbigt ikke ud til det gør indtryk.. Men jeg hører vel noget inden sæsonen starter.... Altså 2014 ;)
ecow

Re: Så kom der en Fynbo

Indlæg af ecow »

sidste update... min klage er sendt videre til motorankenævnet, da SKAT fastholder afgiften.... så går der nok to måneder mere... :-(
poulsen

Re: Så kom der en Fynbo

Indlæg af poulsen »

Ecow: Jeg har også lige fået samme svar fra skat så nu må vi se om jeg får lov at køre mc i år.

Går ud fra at det er handelsprisen du har klaget over... Hvad har du forlangt at få fastsat den til?
Jeg har bedt dem stå ved denne afgørelse http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=171&mo ... 0001602559
ecow

Re: Så kom der en Fynbo

Indlæg af ecow »

Hej Poulsen,

Jeg har ikke forlangt nogen pris, men har vedlagt samme afgørelse som dig, samt nogle afgørelser på 750´ere, som er afgiftet billingere, men både er nyere, og dyrere i nypris.
Jeg har også anført at de priser som de henter, (fra Gammelgaard som er den eneste der annoncere), er urealistiske høje. Jeg mener ikke man kan bedømme afgiften sådan - det vil svare til at jeg sætter min til salg for 150.000 kr. og så bliver den også brugt som vurderingsgrundlag.
Det er jo ikke en speciel- eller luksusmodel der er lavet - set på den måde at, den vil kunne have et værditab på kun 50-60 %. Jeg synes det er en fed mc, men ærligt talt, så mener jeg 40.000 kr. er nok lige til den skarpe ende at vurdere den til..

Men nu ser vi .. jeg går ud fra der kommer en afgørelse inden 8 uger.. selvom jeg har hørt om andre der har ventet længere.
Besvar