Fra Yamaha til Honda

Skriv hvad du vil om dig selv og din MC.

Besvar
Brugeravatar
M@X
Indlæg: 220
Tilmeldt: 12. aug 2013, 21:46
Geografisk sted: Sønderborg

Fra Yamaha til Honda

Indlæg af M@X »

Tjah, så skete det jeg aldrig troede ville ske.
Efter at have mere eller mindre slidt 3 stk. Yamaha 600 op, så kom der i fredags en Honda AT i garagen. Hvis jeg skulle få tilbagefald så står der stadig 2 Yamahaer bagerst i garagen, en alm 600 og en Te'ne're. På loftet ligger en TT600.

Da Te'ne're'en er slidt op og den blå 600 ikke egner sig til længere ture, var jeg klar til at prøve noget nyt. Jeg var åbenbart lidt forvirret for jeg prøvekørte en Honda VFR 800, en Ducati 600 Monstah og var forbi en BMW650. Så så jeg en Transalp hos den lokale MC-pusher og fik en prøvetur på den.
Ah-ha, nu kom den rigtige følelse tilbage og jeg ledte lidt på nettet. Fandt derved denne side og læste om at flere ombygger deres Transalp med en AT motor.

Tænke, tænke, tænke - jeg MÅ prøvekøre en Africa Twin.

Som sagt så gjort og efter en uges tænkepause, købte jeg en AT og fik den synet og omregistreret i dag. Siden jeg hentede den i fredags og til nu har jeg kørt 1500km.
Jeg ser frem til at få tid til at komme med på nogen ture og møde andre Honda V-twin brugere.

PS: holder til i det Sønderjyske

mvh
M@X
--
mvh M@X
Brugeravatar
kjelde
Indlæg: 427
Tilmeldt: 15. nov 2008, 17:56
Geografisk sted: vamdrup

Re: Fra Yamaha til Honda

Indlæg af kjelde »

Velkommen i klubben og tillykke med cyklen. Kan høre på dig du allerede er glad for den. Håber at se dig til arrangementer i klubben.
lars kjelde
En smøg forkorter ens liv med 2 min-en dobbelt whiskey med 4 min-at gå på arbejde med 8 timer
Suhir

Re: Fra Yamaha til Honda

Indlæg af Suhir »

Fedt! Velkommen til! :flag:


Hva selv ude og prøvekøre den TA, ude fra Kaj's.


Vi skal da lige sparke dæk en dag. Hvor i sønderbronx kommer du fra? :beer:
Brugeravatar
M@X
Indlæg: 220
Tilmeldt: 12. aug 2013, 21:46
Geografisk sted: Sønderborg

Re: Fra Yamaha til Honda

Indlæg af M@X »

Suhir skrev:Fedt! Velkommen til! :flag:


Hva selv ude og prøvekøre den TA, ude fra Kaj's.


Vi skal da lige sparke dæk en dag. Hvor i sønderbronx kommer du fra? :beer:

Tak for velkomsten.
Jebs, det var den TA hos Kaj's jeg prøvede, så det er hans skyld at jeg nu har en AT :-D

Jeg kommer lidt udenbys fra, nærmere Blans. Hvor og hvornår skal vi sparke dæk ?

PS: har bestilt mindre kædehjul bagpå (tror jeg nok) er det ikke 16/46 der er standard gearing ?
--
mvh M@X
Suhir

Re: Fra Yamaha til Honda

Indlæg af Suhir »

Jeg kommer selv fra Sønderborg C. Du kan lige få mit nr. 32569882, så finder vi lige en dag. :-)
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Fra Yamaha til Honda

Indlæg af Nikolajsen »

Velkommen :ok:
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Tidligere_medlem_1

Re: Fra Yamaha til Honda

Indlæg af Tidligere_medlem_1 »

Velkommen til, M@X. Godt valg vil jeg mene. Tillykke med den.

Jeg har sat 1 tand mere på for, det synes jeg passer fint til mig og min TA.
Niels

Re: Fra Yamaha til Honda

Indlæg af Niels »

Tillykke med den. Jeg har selv haft 3 AT RD07'ere fra 93-98 og det er og bliver bare en fed maskine. Så vidt jeg husker, er der ikke plads til flere tænder foran på sådan en fyr, men jeg har god erfaring med at nappe 5 tænder af i bag. Ring eller skriv evt til Flemming Disc (www.discteknik.dk) han er en flink fyr, og han kan noget med kæder og tandhjul.

Mvh Niels
Suhir

Re: Fra Yamaha til Honda

Indlæg af Suhir »

Niels skrev:Tillykke med den. Jeg har selv haft 3 AT RD07'ere fra 93-98 og det er og bliver bare en fed maskine. Så vidt jeg husker, er der ikke plads til flere tænder foran på sådan en fyr, men jeg har god erfaring med at nappe 5 tænder af i bag. Ring eller skriv evt til Flemming Disc (http://www.discteknik.dk) han er en flink fyr, og han kan noget med kæder og tandhjul.

Mvh Niels
Hvad gør det at sætte en mindre tandhjul bag på?
Madsrdo4

Re: Fra Yamaha til Honda

Indlæg af Madsrdo4 »

Større tandhjul foran eller mindre bagpå gir det samme resultat :-D dog skal der flere tænder til bagpå for at opnå samme resultat.
Brugeravatar
M@X
Indlæg: 220
Tilmeldt: 12. aug 2013, 21:46
Geografisk sted: Sønderborg

Re: Fra Yamaha til Honda

Indlæg af M@X »

Jeg endte med 43 tænder bagpå. Det kappede 500 omdrejninger af ved marsh hastighed, men jeg vil se om jeg kan få 1 tand mere foran. Jeg er til høje gearinger :oops:
--
mvh M@X
Niels

Re: Fra Yamaha til Honda

Indlæg af Niels »

Et mindre antal tænder forståes, mindre skal de nok blive af sig selv med tiden ;-)
Det giver en anden gearing. Fem tænder mindre på bagtandhjulet giver ca 600 omdr. mindre ved 110 kmt. eller ca det samme som et 6. gear.
Gearing er jo altid et spørgsmål om smag og behag, men det passede rigtigt godt til min køre stil.

Mvh Niels
Suhir

Re: Fra Yamaha til Honda

Indlæg af Suhir »

Kunne være jeg skulle kigge efter sådan en med mindre tænder på, da jeg køre rigtig mange km på motorvejen.
Brugeravatar
M@X
Indlæg: 220
Tilmeldt: 12. aug 2013, 21:46
Geografisk sted: Sønderborg

Re: Fra Yamaha til Honda

Indlæg af M@X »

Jeg købte mit hos den lokale bix, Kaj*s 43 tænder

Det kostede godt et par hundrede kroner.
--
mvh M@X
Besvar