Pænt goddag!

Skriv hvad du vil om dig selv og din MC.

Besvar
Per Brandt

Pænt goddag!

Indlæg af Per Brandt »

Mit navn er Per Brandt Rasmussen. Jeg har for nylig anskaffet en gammel Transalp (fra 1993), det er første gang jeg har haft sådan én svend. Startede i 1975 med en NSU Max, senere DKW, Yamaha 250. Yamaha RD350, Yamaha Xs750, Suzuki GT750, Harley Knucklehead, Honda Xl250..... imellem motorcyklerne har jeg så haft Landrover Serie III, Toyota Landcruisers HJ55 og BJ42, Jeep M151 og Unimog - for tiden er den med tag på en Land Rover Defender.
Længste tur hidtil på 2 hjul gik til Nordkap... med rygsæk har jeg dyrket langfart: Island, Grønland, Alaska og Lapland.
Alder og magelighed har imidlertid indhentet mig, så fremtidig langfart blir siddende på TAén i ly af kåben og med fuld knald på varmehåndtagene.
Kæresten og jeg er lidt lune på at trille ned ad gaden til Portugal hvor jeg er i gang med at indrette mig med henblik på en tredie ungdom i et behageligere klima.
Jeg ser frem til at se jer derude på asfalten!!

Venlig hilsen
Per
Tidligere_medlem_1

Re: Pænt goddag!

Indlæg af Tidligere_medlem_1 »

Velkommen til, Per Brandt. Det lyder som en god fremtidsplan du har der. :ok:

Hvor i landet er du fra.
Per Brandt

Re: Pænt goddag!

Indlæg af Per Brandt »

Jeg er eksileret Fynbo på Als gennem nu 30 år. Arbejdet (som tager en forfærdelig masse af ens fritid) lokkede mig hertil.
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Pænt goddag!

Indlæg af Nikolajsen »

Velkommen til :ok:
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Brugeravatar
Palle
Indlæg: 699
Tilmeldt: 17. aug 2012, 23:24
Geografisk sted: Korsør

Re: Pænt goddag!

Indlæg af Palle »

Hej per
Jamen du har da været lidt omkring 8-)
Lapland !!! fedt sted .. har selv været på Lainio-elven kano og fiskeri...
absolut en MC-tur værdig også 8-)
Men bortset fra det... så velkommen i dette forum :kaffe:
mon ikke du er havnet på den rette hylde ? også hvad MC angår ??
Chrome won`t get you home..
Per Brandt

Re: Pænt goddag!

Indlæg af Per Brandt »

Takker! ... joe - lidt har man set; og nydt det har man også.... især det at se diverse dyr (bjørne, rener, elge, havoddere, hvaler, ørne osv.) dér hvor de bor. Den rene klare luft og stilheden på fjeldet hører bestemt også til de gode minder.
Jeg er helt sikker på at TAén er det rigtige valg, allerede nu føler jeg mig helt hjemme på den efter et par mindre ændringer/tilføjelser. I nærmeste fremtid skal jeg ha testet den grundigt på grusvej - er ikke heeelt tryg ved de dæk der er på til det underlag. Er faktisk også lidt i tvivl om hvor vidt stativet til sidetaskerne kan holde til at rasle rundt på nogle hundrede kilometer vaskebrædt - nogen her på forum må ha erfaringer med det. For mig er det både aktuelt og relevant da 45% af vejnettet i Portugal er grusveje, og adgangsvejen til min ejendom dernede er både lang og rå.

m.v.h.
Per
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Pænt goddag!

Indlæg af Nikolajsen »

Per Brandt skrev: Er faktisk også lidt i tvivl om hvor vidt stativet til sidetaskerne kan holde til at rasle rundt på nogle hundrede kilometer vaskebrædt - nogen her på forum må ha erfaringer med det. For mig er det både aktuelt og relevant da 45% af vejnettet i Portugal er grusveje, og adgangsvejen til min ejendom dernede er både lang og rå.
m.v.h.
Per
Hvilket stativ er det?
Og hvor lyder som et meget spændende sted, du har købt ejendom...
Jeg har altid sagt, at hvis jeg skulle flytte udenlands, skulle det være Portugal. Ikke for varmt, ikke for koldt, ikke meget langt til havet (kommer lidt an på hvor man bor), og ikke for moderne, og så vidt jeg ved ikke alt for dyrt at leve.
Hvor ligger dit hus ? evt. koordinater. Hvis altså du vil afsløre det :-D
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Per Brandt

Re: Pænt goddag!

Indlæg af Per Brandt »

Stativet er fra Hepco & Becker, efter min smag ser det lidt kleint ud.

Jeg har købt en ruin i nærheden af Lousã i Coimbra-regionen.... nærmere detaljer gives gerne til folk der eventuelt kommer forbi til en kop vin. Ruinen har nu tag, vinduer og etageadskillelse; men ikke el, vand og sanitet.
Landet er befolket af venlige og nøjsomme mennesker og prisniveauet er fantastisk for en nærig nordbo.
Klimaet er behageligt undtaget i August hvor temperaturen normalt får selv de lokale til at gispe, og så i Januar og Februar hvor det regner så man få mug i skægget.
Landevejene i vort område svinger og snor sig voldsomt og er fantastiske til tohjulsmorskab.
På bjerget vi holder til på, og i området generelt, er der et virvar af grusveje som jeg ser frem til at udforske på to hjul - en stor del af dem har jeg allerede undersøgt siddende mageligt bag rattet i en Defender.
Indtil min pensionering er jeg på stedet ca. 5 uger om året - derefter fuldtids.
Skulle nogen komme på de kanter kan jeg anvise værelse til 100 euro pr uge incl. morgenmad hos en dansktalende nabo som gerne vil have besøgende på to hjul. Includeret i prisen er også udpegning af attraktioner i området.

/Per
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Pænt goddag!

Indlæg af Nikolajsen »

Tak 8-) , lyder super spændende med din sommer residens 8-) 8-)
Hepco & Becker kender jeg ikke.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Brugeravatar
M@X
Indlæg: 220
Tilmeldt: 12. aug 2013, 21:46
Geografisk sted: Sønderborg

Re: Pænt goddag!

Indlæg af M@X »

Hej Per.
Velkommen til :-D

Als, siger du. Har du købt den TA hos Kaj i Sønderborg? Den er nemlig væk nu og jeg har mødt den på landevejen vest for byen. Kig ind til en kop kaffe, hvis du kommer forbi Blans :beer:

mvh
M@X
--
mvh M@X
Brugeravatar
Lasse Pedersen
Indlæg: 704
Tilmeldt: 20. apr 2009, 11:09
Geografisk sted: Brøndby

Re: Pænt goddag!

Indlæg af Lasse Pedersen »

Goddag Per

Velkommen til!!!

Ja du har oplevet noget, selv har jeg også været lidt på Grønland, ca. 10 år
Portugal lyder spændende; og fruen vil gerne i varmen, så måske skriver jeg igen om et år eller to :-D
Jeg forstår godt med det 5 og 6 tal i cpr. nr. mit er også slidt :-( men humøret er i top :-D
Selv har jeg en TA og den fungerer, har tulret lidt rundt her ovre på Sjælland med et par smutturer til det Irske, Sverige ses også af og til :-D
Per hvor lang tid beregner du at bruge på en TA tur til Portugal?
Jeg kunne godt blive overtalt til ferie der nede hvis det "bare" bliver i den tempererede periode :-) og jeg har i flere år haft lyst til at se Lisabon, har jo læst, Sidste nat i Lisabon, for mange år siden, af Remarque. Ham der også skrev, Intet nyt fra vestfronten, som du måske som jeg læste i skolen.
Og da jeg forstår du bor på Als så kunne vi måske se på hinandens TA er, for jeg VIL se Dybbøl i år hvor det et 150 års dag (ja i morgen 18 april) jeg har kørt over adskillelige gange "kun" holdt 1 gang :cry: " lidt flovt for mig som er så interesseret i historie, ja jeg skammer mig!!

Endnu en gang velkommen
Hilsen Lasse (Trapper)
Brøndby

Transalp RD11 06 sort. 202.000. km. 102.Færger.
BSA B 40 WD. 67.

Sidecar cross is for men! Transalp is for an old man!!
Man ved aldrig hvornår man ser en sort Transalp
Per Brandt

Re: Pænt goddag!

Indlæg af Per Brandt »

Hej M@x og Lasse

Min dør står altid åben for besøgende, og kaffekanden er nærmest altid varm. Denne weekend tuller jeg og kæresten (som også har TA) rundt på Fyn - i går fredag var det Sydfyn, og i dag blir det Nordfyn... det gode vejr skal bruges :-)

Sidst jeg kørte til Portugal (i en 4x4) tog det 2 1/2 døgn hver vej, og normaltbruger jeg 3 uger alt i alt på ferien. Jeg kan love besøgende rundvisning eller guidance til seværdigheder i verdensklasse - f.eks. Tempelridderenes hovedsæde i Tomar og Museet i Caramulo (biler, motorcykler og kunst).

1864 har bestemt også min interesse, og jeg vil være derude når overgangen til Als løber af stabelen 28 - 29 Juni.

Blans er ikke langt væk - jeg vil have det i tankerne når jeg kommer på de kanter, og skulle du - eller andre komme i nærheden af Fynshav, så gi mig et praj :-)

m.v.h.
Per
Per Brandt

Re: Pænt goddag!

Indlæg af Per Brandt »

Glemte at nævne at det er maskinen fra Kaj´s jeg har købt - den er nu udstyret med en GPR potte og Alu. kufferter.

/Per
Brugeravatar
M@X
Indlæg: 220
Tilmeldt: 12. aug 2013, 21:46
Geografisk sted: Sønderborg

Re: Pænt goddag!

Indlæg af M@X »

Hov, jeg var lige væk i et par uger og nu er jeg mange indlæg bagefter.

Kigger fobi i Fynshav ved lejlighed :-D
--
mvh M@X
Besvar