Hej Hej, jeg er ny i forum og fra 7600 og på Africa Twin

Skriv hvad du vil om dig selv og din MC.

Besvar
Opelhaj

Hej Hej, jeg er ny i forum og fra 7600 og på Africa Twin

Indlæg af Opelhaj »

Hej allesammen her i forum, jeg hedder Lars og er fra Vestjylland, 7600 Struer, jeg fik held af at handle en 750 AT og påbegynde mckarrieren igen efter 12 års fravær. Jeg glæder mig til videndeling omkring V2erne og håber på at finde andre herfra nordvest.. Igår havde jeg besluttet at rive gruset lidt med "Tove" ude i klosterheden og lige runde nissum fjord over thorsminde og fjand, husby ulfborg og hjem til humlum... Meeeeen ak og ve turen med 80/120 og spinnende baghjul de 30km igennem klosterheden og et par små airborne jumps klarede vi i fin stil, så begyndte det at regne da vi kom ned imod thorsminde, men stadig All good, så begyndte det at tordne og slagregne og så skete det ved Sdr nissum at hun begyndte at gå ujævnt, Hmm underligt jeg tankede igår, nåh om på reserve men ingen forandring hvorefter hun bare døde, liiige der midt i ingenting i silende regn.. Og værktøj.. Ja det havde jeg ikk noget af, så der måtte ringes efter kone og unger, de kom med traileren og hentede den slagne helt og hans ganger hjem i vanære på traileren.. Idag startede fejlsøgningen så, jeg troede det måtte være vand i et stik under sideskjoldene, men der var intet at bemærke, tankhanen virkede og da jeg koblede min Externe benzintank på hende udenom benzinpumpen sprang hun igang?? Så benzinpumpen kom i søgelyset, og da Denn ikk sagde et kvidder da den fik direkte 12v så pillede jeg plastdækslet af og skubbede med kontaktsættet. Nu ku pumpen pludselig igen, men nu er dilemmaet, ny pumpe komplet, brugt gammel pumpe komplet, eller nyt kontaktsættet på gammel pumpe?? Tak for jeres tid og glæder mig til nye venskaber, mvh Lars Barfoed Tlf 21865806
TEriksen

Re: Hej Hej, jeg er ny i forum og på Africa Twin fra 1994

Indlæg af TEriksen »

Hej Lars,

Det lyder som om du skal have en ny benzinpumpe på.
Kører selv med en Mikuni Vacuum pumpe der funker fint og stabilt hvis blot vacuum slangerne ikke mørner :cry:

Ellers er der også denne elektriske facet pumpe der også skulle være ganske god http://www.ruggedroads.com/shop/article ... 3DFacet%26

Men det ser nu ud til at shoppen også har fået et rep kit til din originale pumpe hvis du foretrækker det.
http://www.ruggedroads.com/shop/article ... 244304Q%26

Mvh Thomas
Opelhaj

Re: Hej Hej, jeg er ny i forum og fra 7600 og på Africa Twin

Indlæg af Opelhaj »

Super fedt, jeg skal ha en midlertidig løsning fikset så jeg kan komme ud at køre imens den nye kommer hjem fra England, så en eller anden pumpe der gir 120L og et sted imellem 0.2/0.4 bar vil vel kunne gøre det??
poulsen

Re: Hej Hej, jeg er ny i forum og fra 7600 og på Africa Twin

Indlæg af poulsen »

Vil det ikke være muligt at køre uden benzinpumpe men så kun kunne få benzin fra den del af tanken der er over karburatoren?
Brugeravatar
Bønne
Indlæg: 692
Tilmeldt: 26. maj 2009, 13:54
Geografisk sted: Svinninge

Re: Hej Hej, jeg er ny i forum og fra 7600 og på Africa Twin

Indlæg af Bønne »

Hej og velkommen til :!:

Som midlertidig løsning bypasser du bare benzinpumpen, så kan du køre på det øverste af tanken, det der ligger over karburatorerne. Tag en fyldt reservedunk med, til du finder ud af hvor langt det rækker (eller tag den fortsat med for længere rækkevidde :-D ).

Som poulsen også er inde på :lol:

Jeg kører også med Mikuni vakuum pumpen, den fungerer fint og så kan man bruge den sparede strøm til noget andet :lol: .
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Hej Hej, jeg er ny i forum og fra 7600 og på Africa Twin

Indlæg af Nikolajsen »

Velkommen til :ok:
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Opelhaj

Re: Hej Hej, jeg er ny i forum og fra 7600 og på Africa Twin

Indlæg af Opelhaj »

Ny pumpe monteret og det nye sæt Mitas E09 Dakar skulle lande ved min dør på onsdag.
poulsen

Re: Hej Hej, jeg er ny i forum og fra 7600 og på Africa Twin

Indlæg af poulsen »

Det var jo dejligt :) følger du op på hvordan e09 fordækket er?
Brugeravatar
Lasse Pedersen
Indlæg: 704
Tilmeldt: 20. apr 2009, 11:09
Geografisk sted: Brøndby

Re: Hej Hej, jeg er ny i forum og fra 7600 og på Africa Twin

Indlæg af Lasse Pedersen »

Velkommen Opelkaj

Jeg er sikker på du vil få megen glæde af din AT og at alt den hjælp du vil finde her på siden! selv har jeg haft meget ud af det netværk her på siden, og det er ret hyggeligt at man ikke altid skal opfinde den dybe tallerken :-D
Netværket her har blandt andet (ja det var dig Bønne der gav mig mobil nr. til min sidevognsmand som jeg ikke havde set eller snakket med i ca. 30 år) vi mødtes i fredags. Tak Bønne
Til dig hedder du Kaj? jeg vil sige dig at folk er ikke bare er hjælpsomme, de er også nogle hyggelige mennesker!!
Hilsen Lasse (Trapper)
Brøndby

Transalp RD11 06 sort. 202.000. km. 102.Færger.
BSA B 40 WD. 67.

Sidecar cross is for men! Transalp is for an old man!!
Man ved aldrig hvornår man ser en sort Transalp
Opelhaj

Re: Hej Hej, jeg er ny i forum og fra 7600 og på Africa Twin

Indlæg af Opelhaj »

Opelhaj, og mit navn er Lars Barfoed..
Besvar