Poul Randa Jensen

Skriv hvad du vil om dig selv og din MC.

Besvar
pranda

Poul Randa Jensen

Indlæg af pranda »

Jeg er fra 1944.
Som 19 årig købte jeg min første MC - en BSA Golden Flash - som jeg havde i 7 år. Jeg nåede aldrig længere en Hamborg, så "lå den" i småstykker.
Så havde jeg en lang pause - familie & bil & sejlbåd.
For 14 år siden købte jeg så en Yamaha XT 350, men solgte den efter 3 år - "haltede" hjem fra syd-Spanien med "flydende" pakninger.
Så blev det en Trans Alp fra 89 i mange år - fremragende rejsemaskine!
Bla. a. kørte den på en 3 måneders tur 25000 km uden "ét kny" - kun 1 olieskift i Tyrkiet og kædestramning i ny og næ.
For 4-5 år siden blev TA´en stjålet, hvorefter jeg købte min nuværende Africa Twin fra 95, som jeg har været begejstret for. Dog var den noget tung at tumle i det fine sorte "vulkansand" på Island - eller også er min kræfter ved at svinde - jeg skal i hvert fald "blive gal i skralden" for at rejse den efter et styrt, hvis jeg ikke lige tager mig tid til at bruge den "rigtige teknik".
Jeg kører som regel de lange ferieture alene, og det er de store vidder, der trækker.
Foruden MC-rejser er det vandreture og sejlads, jeg har brugt mest tid på de sidste 20 år - jeg har et par telte, 2 par vandrestøvler, 4 soveposer, en 36 fods solid havkrydser + Africa Twin´en - altså bjerge, ørkener,havet, sletter osv. er det, der fascinerer mig.

Jeg har ikke meget forstand på "teknikken" i MC, men forhåbentlig kan jeg yde lidt til "fællesskabet her" på andre områder.

mvh. Randa
Brugeravatar
Peter AT
Indlæg: 816
Tilmeldt: 17. jun 2004, 14:42
Geografisk sted: Skorup
Kontakt:

Indlæg af Peter AT »

Hej pranda..

Rigtig velkommen, også fra mig. Dejligt med en erfaren herre, og så er jeg ikke alderspresident mere.......

Håber at du har lyst til at tage med på nogle af de småture ud i det blå, som nogle af os fra klubben nyder at praktisere. Hvis du sender dit tlf. nummer vil jeg gerne delagtiggøre dig i de kommende planlagte ture.
Har en på trapperne om et par dage, hvor vi sover i shelter, på et endnu ikke planlagt sted i Jylland.

HugOgDask
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
Besvar