Interaktivt Kort

Skriv hvad du vil om dig selv og din MC.

Besvar
Brugeravatar
Bernt
Indlæg: 293
Tilmeldt: 05. aug 2013, 22:53
Geografisk sted: Tølløse, midt på Sjælland :-)
Kontakt:

Interaktivt Kort

Indlæg af Bernt »

Hej alle sammen.

Jeg sidder her på arbejde og tænker på, hvor fedt kunne det ikke være hvis vihavde et kort over danmark hvor alle medlemmerne var sat på.
Så kunne man jo når der planlægges en tur rundt i danmark på motorcykel, så kunne det jo være at der var en eller flere medlemmer der var friske på en tur i deres område.
Eller er jeg den eneste der synes det kunne være fedt?
Eventyret venter bag næste sving :-)
Brugeravatar
Palle
Indlæg: 699
Tilmeldt: 17. aug 2012, 23:24
Geografisk sted: Korsør

Re: Interaktivt Kort

Indlæg af Palle »

En god ide..som vist har været oppe at vende ved tidligere lejligheder i dette forum..
men "det gik i sig selv igen" ;-)
Chrome won`t get you home..
Lars N
Indlæg: 305
Tilmeldt: 23. sep 2012, 13:42
Geografisk sted: Rager ikk dig

Re: Interaktivt Kort

Indlæg af Lars N »

Ja der gik hurtigt i brok da Poulsen forsøgt at starte det op.
Læs gammel tråd
fing2 fing1 I mangel af egen succes, er andres nederlag ikke at foragte. kslag :honda:
Brugeravatar
Bernt
Indlæg: 293
Tilmeldt: 05. aug 2013, 22:53
Geografisk sted: Tølløse, midt på Sjælland :-)
Kontakt:

Re: Interaktivt Kort

Indlæg af Bernt »

Okay det har jeg ikke set, det var også kun en ide. Der kunne gøre at vi som medlemmer fik lidt mere med hinanden at gøre. Ikke kun på de årlige ture, men her lidt mere spontant.
Jeg ville gerne havde sådan en mulighed, hvis jeg f.eks kørte rundt midt på Fyn og tæmkte:"Hvor kunne det være sjovt at komme ud på en fed grus vej eller en lille smal vej med masser af sving, Er der ikke en fra HARK der bor her i området, der måske ved hvor jeg finder det jeg søger. Det kunne jo også være at han ville vise mig sin fedeste rute i området".

Men hvis det har været skrottet tidligere, så kunne det jo være at der ikke er særlig mange der er interresseret i denne mulighed, hvem ved.
Jeg har ikke kunden til at lave det it-mæsige, men dem der kan ville nok se det her som en lille opgave.

Hvor mange af jer derude ville bruge sådan en mulighed, hvis det blev lavet?
Eventyret venter bag næste sving :-)
poulsen

Re: Interaktivt Kort

Indlæg af poulsen »

Det jeg prøvede at få op at stå som Lars N henviser til var en hurtig oversigt over hvordan fordelingen var af medlemmer rundt på det danske landkort. Det gik op i hat og briller da folk blandt andet
ikke kunne forenes om at de nu boede i "den sydlige del af jylland" (jeg skrev vist den gang syd-jylland, midt-jylland og nord-jylland) når de nu engang boede i sønderjylland hvilket bestemt ikke kan
klassificeres som at bo i den sydlige del af jylland?

Jeg opgave. Men spørgeskemaet og resultatet ligger stadig i den gamle tråd hvis nogen vil prøve at føre det videre :)


Det du efterspørger Bernt med et interaktivt kort, kræver enten at nogen finder en gratis online tjeneste der kan gøre dette arbejde meget let eller også at nogen udvikler denne funktionalitet.
Brugeravatar
Bønne
Indlæg: 692
Tilmeldt: 26. maj 2009, 13:54
Geografisk sted: Svinninge

Re: Interaktivt Kort

Indlæg af Bønne »

Der har også været skrevet noget i denne tråd om det, bl.a. af mig selv, hvor Lasse lovede
at gå videre i bestyrelsen med det. Jeg ved ikke hvad det endte med, eller om der står noget
i referaterne et sted, jeg mindes ikke at have hørt mere om det og nu sidder Lasse jo ikke
i bestyrelsen mere...

viewtopic.php?f=7&t=3100
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Interaktivt Kort

Indlæg af Nikolajsen »

Jeg ville formentligt ikke bruge et sådan kort.
Men hvis jeg forstår dig rigtigt, er det faktisk muligt at lave selv. Der er ingen problemer i det, det kræver bare noget benarbejde...eller rettere taste arbejde...
Vi har nok alle sammen en gps, og det man kan gøre, er at lægge alle medlemmerne ind som "interesse steder" eller hvad det nu hedder på den pågældende gps.
Det du gør, er simpelthen at finde medlemmernes hjemby, og så lave en "markering" på kortet, og give punktet medlemmets navn.
Jeg ved godt at det er et fåtal, der har deres nøjagtige adresse, men rigtig mange har oplyst byen, og til dette formål er det vel godt nok.
Det kunne f.eks. se sådan her ud:

Billede

Oplysningerne finder du/i f.eks her: memberlist.php
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Interaktivt Kort

Indlæg af Nikolajsen »

Eller et kort på Google Maps:

https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... bj9YqPFnkg

Dette kort er lavet så det kan ses af alle, men kun redigeres af mig. Man kan sagtens lave det så alle kan redigere det, i tilfælde af flytning, og nye medlemmer.
Men det betyder så også at der kan forekomme fejl, et en eller anden får slettet/flyttet noget forkert.....
Det er faktisk ikke så svært, hvis man bare ved det :lol: ;-), og det med Google Maps har jeg forslået før, som en mulighed (det var muligvis i forbindelse med markering af div. overnatnings steder, som sådan et kort også kan bruges til...). Men det vandt ikke gehør, muligvis fordi jeg ikke meldte mig frivilligt :-D , og det gør jeg heller ikke nu :shock:
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Lars N
Indlæg: 305
Tilmeldt: 23. sep 2012, 13:42
Geografisk sted: Rager ikk dig

Re: Interaktivt Kort

Indlæg af Lars N »

Vi vender det på næste bestyrelsesmøde ved os med den nye bestyrelse.

Lige nu har vi mest fokus på jubilæum og hva der til hører.
Det er jo lige om lidt

Ud og kører
Møde Hark-Medlemmer i person
Ses
fing2 fing1 I mangel af egen succes, er andres nederlag ikke at foragte. kslag :honda:
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Interaktivt Kort

Indlæg af Nikolajsen »

Mine indlæg var ikke ment som en opfordring til bestyrelsen, om at gøre noget ved det. :shock:
Kun ment som indput, til det enkelte medlem, som vil lave et kort til sig selv.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Tidligere_medlem_1

Re: Interaktivt Kort

Indlæg af Tidligere_medlem_1 »

Jeg har lavet en fil til min GARMIN, til eget brug, hvor alle i HARK, jeg har kunnet finde adresse og helst også mobilnr. på, er plottet ind i min GPS.

Jeg startede i 2010. Formålet var, at uanset hvor jeg fik brug for hjælp, så kunne jeg ringe til en "HARK VEN" :-) Jeg har aldrig haft brug for det på de 73.781 km. , og heller ikke på de 21.000 km. jeg kørte før 2010 på en TRANSALP, men det var en tryghed. Min HONDA har ALTID kørt mig hjem, og uden brug af værktøj.

MIN fil til GARMIN er ikke til deling.
Jeg synes man selv skal sende oplysninger om adresse og mobilnummer, hvis man vil med på en "HARK 1. hjælp" liste = "H1H" liste.

Jeg laver den gerne som GARMIN GDB eller GPX fil og sender en opdatering retur pr. mail til os brugere

Billede
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Interaktivt Kort

Indlæg af Nikolajsen »

Det er godt nok noget af et tilbud :ok: :ok:
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Besvar