Pirelli Scorpion MT 90 A/T

Hvor tilfreds har du været med dit dæk?
Besvar
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Pirelli Scorpion MT 90 A/T

Indlæg af Nikolajsen »

Der er i dag blevet monteret ovenstående dæk.
Jeg vender tilbage, når jeg ved noget om hvor godt det står fast, og hvordan det holder.
Dækket kan ses her
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Pirelli Scorpion MT 90 A/T

Indlæg af Nikolajsen »

Jeg runder snart 4000 km på dette bagdæk.
Og min foreløbige vurdering er, at det er et fint dæk. Det har kørt vådt, tørt, og grus. Der er godt 5 mm slidbane tilbage, ud af 8 mm ved start. Så det holder nok omkring 10000 km., og det er godt 50% mere end jeg kører på et Bridgestone TW48. Dækket har føltes godt lige fra starten, og der har ikke været nogen "slinger i valsen".
Så det kan anbefales hvis man gerne vil stå fast under "normale" forhold.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Pirelli Scorpion MT 90 A/T

Indlæg af Nikolajsen »

Dugfriske målinger tyder på at dækket nu er slidt halvt op, det har kørt 5000 km.
Der har ikke været nogen ubehagelige overraskelser overhovedet. Og det klarer også en grusvej og et enkelt eller 2 pludderhuller, ganske udemærket.
Det blev afprøvet under det sjællandske HARK træf :-D .
Jeg syntes det er et godt dæk, det står ikke bedre fast end et Bridgestone TW 48, men der er flere kilometer i det. Så mon ikke der kommer sådan et på igen (med mindre jeg får lyst til noget helt tredje :lol: )
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Pirelli Scorpion MT 90 A/T

Indlæg af Nikolajsen »

Dækket er nu skiftet, efter godt 9000 km. og det var ikke på mindstemål endnu. Et meget tillidsvækkende dæk under alle forhold, dog selvfølgelig ikke så "selv rensende" som f.eks TKC 80.

Der er nu MT 90 A/T på både for og bag. Men måske det er ved at udgå, mynetmoto skriver "auslauf" i størrelsen 120/90-17 og har kun bagdæk.
Dækonline har kun gamle bagdæk på lager DOT mærke **07 :shock: Men har 21" på lager, mærkeligt..........
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Besvar