Den ultimative værktøjspose - hvad skal i?

Alt om udstyr, lige fra tøj og telte til spejle og gummidutter.
Besvar
Didrik

Den ultimative værktøjspose - hvad skal i?

Indlæg af Didrik »

Går og roder lidt med designet til en ny værktøjspose med henblik på Adventure Touring, da den originale ikke er af ønsket kvalitet og indhold.

Kunne godt tænke mig en type som kunne rulles sammen til en "pølse" og lukkes med et par snore - systemet er kendt fra fastnøgleposer og kan ses her til en BMW:

http://shop.touratech.se/DK/Catalog/bmw ... 101-0.html

I denne type rasler værktøjet ikke og det bliver ikke ødelagt. Desuden kan man hurtigt se om alt er til stede inden posen lukkes.

Men hvad er både nødvendigt og rart at have med af værktøj til en AT'er? Jeg har altid min Letterman Wave med, som måske kunne erstatte noget af værktøjet.

Posen sy jeg selv (med 100% assistance fra konen... :oops: )

Tænker følgende setup i selve værktøjsposen:

> Umbrakonøgler - udvalgte størrelser (hvilke?)
> Skruetrækker - udvalgte størrelser og typer (hvilke?)
> Fastnøgler - udvalgte størrelser (hvilke?)
> Tændrørsnøgle
> Egernøgle (? - måske fastnøgle i stedet)
> Savklinge
> Tandbørste - stiv model
> Dækjern - 3 stk

I reservedelsposen:
> Kabelbinder - store og små
> Loctite
> Sikringer - i lille box
> WD-40 - i mini flaske til div. smøring og ved dækskift
> Gaffatape - rullet op i flad form for minimum volume
> Sandpapir - rullet op i flad form for minimum volume
> Ledning - 1 meter i største kvadrat
> Ståltråd - 1 meter rullet op
> Benzinslange - 50 cm. til div. brug
> Pære - 1 stk forlygte/1 stk. baglygte
> Lappegrej
> 12 volt pumpe til dæk
> Håndrens - lille flaske
> Klud - til rengøring/underlag for stumper ved rep.
> Kædespray

Jeg har ikke nævnt en pandelampe, da den altid ligger i min tanktaske

Hvad ville Du pakke anderledes? :?:
stig
Indlæg: 193
Tilmeldt: 23. okt 2012, 06:38
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

Re: Den ultimative værktøjspose - hvad skal i?

Indlæg af stig »

Jeg har også selv været i gang men en værktøjskasse til min TA, men jeg valte Tooltuben, da det ikke lige var nogle steder at placere værkøjet.

http://www.thetooltube.com/ToolTube.html

nu er der jo ikke ubegrænset plads i sådan en Tooltube så jeg har begrenset værktøjet til at aller mest minimale, jeg har så galt skifte nogle at skruerne ud til bolte så jeg kan undvære et bar skrue trækker.

Jeg har ikke noget ståltråd med, men har taget et par meter 1,5 installations ledning med i stedet for , det har jeg viklet omkring bagagebageren, så har jeg både ledning og noget til at binde ting sammen med selv på udstødningen kan det bruges hvis man lige fjerner isoleringen med en skævbider.

Men prøv at gennem tænke hvilke reparationer du selv ville kunde udføre i grøfte kanten også pak det som du som minimum skal bruge der er jo ikke meget ved at køre rund med dækjern hvis du ikke selv kan demonter dækket og lappe slangen.
poulsen

Re: Den ultimative værktøjspose - hvad skal i?

Indlæg af poulsen »

jeg har toppe fra 6 til 12, en skralde til den. En 17 og en 24 fastnøgle værktøj så jeg kan skifte slange en sveisetang og en papegøjetang + mellem svensknøgle. Og ja special tændrørstoppen fra honda. Burde nok have lidt skruetrækkere. Men har kun alt det når jeg er ude og køre på løst underlag
Didrik

Re: Den ultimative værktøjspose - hvad skal i?

Indlæg af Didrik »

poulsen skrev:jeg har toppe fra 6 til 12, en skralde til den. En 17 og en 24 fastnøgle værktøj så jeg kan skifte slange en sveisetang og en papegøjetang + mellem svensknøgle. Og ja special tændrørstoppen fra honda. Burde nok have lidt skruetrækkere. Men har kun alt det når jeg er ude og køre på løst underlag
Hvad bruger du svejsetangen til? Har set den i flere sæt, men kan ikke lige greje hvornår den er nødvendig... :shock:
poulsen

Re: Den ultimative værktøjspose - hvad skal i?

Indlæg af poulsen »

når man smadrer gear eller bremsepedalen kan den tilnøds være erstatning
Didrik

Re: Den ultimative værktøjspose - hvad skal i?

Indlæg af Didrik »

poulsen skrev:når man smadrer gear eller bremsepedalen kan den tilnøds være erstatning
:ok: Genialt :-)
Tidligere_medlem_1

Indlæg af Tidligere_medlem_1 »

Ups
Senest rettet af Tidligere_medlem_1 29. jul 2014, 18:53, rettet i alt 1 gang.
poulsen

Re: Den ultimative værktøjspose - hvad skal i?

Indlæg af poulsen »

Kun af nysgerrighed Lykkedal har du så prøvet at skifte dæk udelukkende med de værktøj du har der og med det "dækjern" ?
Tidligere_medlem_1

Re: Den ultimative værktøjspose - hvad skal i?

Indlæg af Tidligere_medlem_1 »

Nej nej, og jeg køre heller ikke rundt med en masse værktøj. Og har heller ikke dæk og slanger med.

Mit indlæg var blot for at oplyse om alternativer til flere stk. skruetrækkere og stjerne-gaffel nøgler.

Jeg er lige ved at runde de 88.000 km. på 6 år på Transalper, og jeg er altid kommet hjem uden brug af værktøj.
poulsen

Re: Den ultimative værktøjspose - hvad skal i?

Indlæg af poulsen »

Ja jeg har aldig oplevet problemer når jeg bare har været på asfalt-tur, men på grusture har jeg været sammen med andre der har havt stort som småt hvor det var rart med noget værktøj. Så jo min lille kompressor og de tre 35cm dækjern har været benyttede i feltet :)
Min mening er bare at der er vigigt hvis man har værktøj med at man har afprøvet værktøjet hjemmefra og prøvet at udføre nogle reprationer udelukkende med det medbragte. Måske specielt det der med at skifte slange i dækket.

Spørgsmålet er lidt hvilke slags skruer og bolte man bør have i sådan et set.
Didrik

Re: Den ultimative værktøjspose - hvad skal i?

Indlæg af Didrik »

poulsen skrev:Ja jeg har aldig oplevet problemer når jeg bare har været på asfalt-tur, men på grusture har jeg været sammen med andre der har havt stort som småt hvor det var rart med noget værktøj. Så jo min lille kompressor og de tre 35cm dækjern har været benyttede i feltet :)
Min mening er bare at der er vigigt hvis man har værktøj med at man har afprøvet værktøjet hjemmefra og prøvet at udføre nogle reprationer udelukkende med det medbragte. Måske specielt det der med at skifte slange i dækket.

Spørgsmålet er lidt hvilke slags skruer og bolte man bør have i sådan et set.
:ok:
Didrik

Re: Den ultimative værktøjspose - hvad skal i?

Indlæg af Didrik »

Fik lige et tips om denne her da jeg var ude at lufte AT'eren i dag:

http://www.biltema.dk/da/Vaerktoj/Arbej ... tui-20620/

Bestemt en mulighed til de penge?
Tidligere_medlem_1

Re: Den ultimative værktøjspose - hvad skal i?

Indlæg af Tidligere_medlem_1 »

TA' den!
Billede
Didrik

Re: Den ultimative værktøjspose - hvad skal i?

Indlæg af Didrik »

Lykkedal skrev:TA' den!
Billede
:beer:
Besvar