Ny transalp'er

Skriv hvad du vil om dig selv og din MC.

Besvar
ThomasMk

Ny transalp'er

Indlæg af ThomasMk »

Hej folkens!

Mit navn er Thomas, jeg er 34 år og bor sammen med min kæreste og to små børn på Vestfyn. Jeg erhvervede mig min første mc, en Transalp xl600v '95, i april sidste år. Den havde ved købsdato kørt ca. 23.000 km, og tælleren har pt. rundet de 37.000, så jeg får kørt nogle km.

Jeg endte med en TA, efter at have prøvet alverdens maskiner af, og jeg nyder hver dag motorens pålidelighed, den behagelige siddestilling, dens optimale manøvren, siddehøjden osv. Jeg er, som det måske fremgår, pænt forelsket i hende.
Jeg købte absolut ikke maskinen for at køre offroad, men mere som transportmiddel mellem hjem og arbejde. Men da jeg, lidt ved en tilfældighed, forleden kom ud at køre i noget ret mudret skovbund med diverse forhindringer, har denne måde at nyde sin TA på helt sikkert vakt min interesse.

Udover en god kollega, som også præsenterede mig for enduro/offroad-maskinerne, kender jeg ikke rigtigt nogen, der har forstand på motorcykler eller deler passionen herfor i samme omfang. Og selvom passionen er stor, må jeg indrømme, at forstanden er meget begrænset. Det lykkes mig her til sæsonstart selv at udskifte oliefilter og olie, hvilket må betegnes som min absolutte top-præstation indtil nu.

Jeg håber, at jeg med optagelse i denne fine kreds af eksperter kan suge en masse råd, inspiration og vejledning til mig i mit ønske om at blive mere skarp på diverse vedligehold af motocyklen, raperationer osv.

Ligeledes ser det ud til, at nogle af jer til tider mødes og kører igennem noget mudder sammen. Det kunne være sjovt at prøve!

Glæder mig til at lære jer bedre at kende.

Thomas
Brugeravatar
glenn3397
Indlæg: 132
Tilmeldt: 29. okt 2004, 12:18
Geografisk sted: Børkop

Re: Ny transalp'er

Indlæg af glenn3397 »

Hej Thomas.

Velkommen til. Måske ses vi til forårs shelter senere på måneden.

Vh Glenn (Fra Børkop)
Hilsen Glenn

Transalp 650 2001
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Ny transalp'er

Indlæg af Nikolajsen »

Velkommen til :ok:
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
ktopp
Indlæg: 328
Tilmeldt: 05. okt 2012, 10:18
Geografisk sted: Hadsten

Re: Ny transalp'er

Indlæg af ktopp »

Også velkommen fra det midtjyske. Meld dig endelig til forårsshelterturen her senere i april... :-D
Husk aldrig at køre med for stram kæde.
Husk aldrig at køre med for stram kæde.
+ 998
ThomasMk

Re: Ny transalp'er

Indlæg af ThomasMk »

Mange tak for det, jeg har desværre ikke mulighed for at deltage i april måned, det lyder dog til at blive en kanon tur, og håber at jeg snarrest får mulighed for at deltage i noget lignende.
rigtig god tur til jer.
Brugeravatar
tmv
Indlæg: 92
Tilmeldt: 03. apr 2017, 14:03
Geografisk sted: Haderslev

Re: Ny transalp'er

Indlæg af tmv »

Velkommen til klubben
De bedste veje går fra intetsteds til intetsteds med en genvej for dem der skal derhen i en fart.
Besvar