Tak, iver, men det regnede jeg nu heller ikke med at du gjorde. Jeg har bare hørt at der skulle være faldet et par negative bemærkninger angående længden på mine indlæg. Jeg forsøger nu bare at bidrage til løsningen af diverse problemer udfra den viden og de erfaringer jeg har indsamlet, dels som motorcyklist gennem 36 år, dels fra min uddannelse og arbejde som Automatikmekaniker. Og nogle gange kræver det altså en længere forklaring, både for at få belyst problemet ordentligt, men også for at beskrive en løsning på en fornuftig måde.iver skrev:Hej Bønne. Jeg diskvalificere dig ikke
Men for at vende lidt tilbage til din spændingsregulator, så nævnte du at der sad en sikring på forbindelsen mellem regulatoren og batteriet, hvor stor er den For den burde efter min mening være sprunget før regulatoren blev så varm at den begyndte at smelte. Originalt er regulatoren forbundet til batteriet via den 30 A hovedsikring der er placeret i plastholderen på startrelæet, men her er det også set flere gange gennem tiden på forskellige Hondaer, at plastholderen er smeltet uden at sikringen er sprunget Uden at have regnet på det, virker det som om 30 A sikringen er rigelig stor. Så som forsøg udskiftede jeg på et tidspunkt, tror det er et par år siden, hovedsikringen på min AT med en mindre, mener det var en 20 A og det har ikke giver anledning til problemer, den har holdt indtil videre, på trods af at jeg har varme både i håndtag, styrluffer og visir (i starten kørte jeg dog rundt med 30 A sikringen i topboksen for en sikkerheds skyld ).