vinter dæk

Hvor tilfreds har du været med dit dæk?
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Re: vinter dæk

Indlæg af yaknudsen »

Jeg har udelukkende gode erfaringer med dækkøb hos MyNetMoto: http://mynetmoto.com

Personligt gider jeg ikke PayPal og de tager ikke betalingskort. Men en bankoverførsel fungerer helt perfekt.
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Brugeravatar
Tinning
Indlæg: 743
Tilmeldt: 14. jul 2006, 23:11
Geografisk sted: Albertslund

Re: vinter dæk

Indlæg af Tinning »

det vil jeg huske hvis det også går galt fra daek-outlet.dk som vist sender sammen sted fra som mcdækonline
Brugeravatar
Lasse Pedersen
Indlæg: 704
Tilmeldt: 20. apr 2009, 11:09
Geografisk sted: Brøndby

Re: vinter dæk

Indlæg af Lasse Pedersen »

Godaften

Daekleader Har bagdæk Heidenau
K60 Snow Silica SiO2
130/80-17 69T
TT, RF
Heidenau fordæk
K60 Snow Silica SiO2
90/90-21 54T
TT
på lager
Hilsen Lasse (Trapper)
Brøndby

Transalp RD11 06 sort. 202.000. km. 102.Færger.
BSA B 40 WD. 67.

Sidecar cross is for men! Transalp is for an old man!!
Man ved aldrig hvornår man ser en sort Transalp
Brugeravatar
Bønne
Indlæg: 692
Tilmeldt: 26. maj 2009, 13:54
Geografisk sted: Svinninge

Re: vinter dæk

Indlæg af Bønne »

Jeg kører også på Heidenau K60 M+S om vinteren. Jeg har prøvet K60 Scout en enkelt gang, der er flere km i dem pga. den lukkede stribe på midten, til gengæld kunne de ikke holde sig ordentlig rene for sne og stod derfor ikke så godt fast som K60.

Jeg har købt både ved Dækonline og mynetmoto og ikke haft nogen problemer, bortset fra engang hvor Dækonline sendte nogle forkerte, men de blev bare byttet, eneste gene var at der gik et par dage med det.

Men jeg undrer mig lidt over at du kun kan finde dem som slangeløse, på Heidenau's hjemmeside er alle K60 M+S TT dæk, med undtagelse af 100/90-19.

https://en.reifenwerk-heidenau.com/modu ... 01&pic=107

Og der må kun lægges slange i et TL dæk hvis dækfabrikanten siger god for det.
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
Brugeravatar
Tinning
Indlæg: 743
Tilmeldt: 14. jul 2006, 23:11
Geografisk sted: Albertslund

Re: vinter dæk

Indlæg af Tinning »

det er lykkedes mig at finde fordæk 90-90-21 til slange men har måtte gå til 130-80-17 til bagdæk for at finde et til slange
så nu venter jeg bare på de kommer og så skal de prøves
mvh Tinning
Brugeravatar
Tinning
Indlæg: 743
Tilmeldt: 14. jul 2006, 23:11
Geografisk sted: Albertslund

Re: vinter dæk

Indlæg af Tinning »

jeg har nu kørt ca 1000 km. på K60 Silica SiO2, M/C, M+S,og temperaturen har ligget mellem -5 og + 5 og jeg kan kun sige det er et super godt dæk
. jeg står fint fast og har ikke fået nogle overraskelser
så nu må tiden vise hvor langt tid de holder

mvh Tinning
Brugeravatar
Lasse Pedersen
Indlæg: 704
Tilmeldt: 20. apr 2009, 11:09
Geografisk sted: Brøndby

Re: vinter dæk

Indlæg af Lasse Pedersen »

Goddag Tinning

Hvor er det dejligt at læse at din erfaring er lig den jeg beskrev jeg havde.
Jeg har "bare" det problem at jeg er i fare for at blive lidt overmodig, det kan godt blive i min alder :-D
Jeg forsøger at sige, der er i den grad grund til at skifte dæk, jeg har vel ikke tænkt så meget på det med hensyn til konens bil, den kører man jo bare i, da jeg havde firma bil så var det jo mest fordi dækkene ikke kunne rense sig efter en tur inde på en byggeplads.
Det er da en hel anden motorcykel at køre på når man får dæk der passer til temperaturen, Tinning du vil sikkert mærke det modsatte når det igen bliver varmere, jeg fornemmer de bliver for levende, noget jeg især mærker når jeg som jeg ofte gør, køre en tur ad motorvejen hjemme fra til Lindved nord for Vejle, så er dækkene godt gennem varme, ved af kørslen, i rundkørslen, efter denne af kørsel har man jo fået en del fart i sin fornemmelse og der kan jeg godt være lidt opstemt, i det tilfælde kan jeg mærke disse dæk er levende, jeg køre jo ofte med en del oppakning, derfor anbefaler jeg man husker på hvordan man køre, ja dækkene er rimelig varme så.
Jeg har også god erfaring men "sommer" modellen af dette dæk, også her har jeg ofte en oppakning og endda konen med, noget af det jeg har den største respekt for (når det drejers sig om dæk og underlag) er brosten, brønddæksler i sving og det vejvæsnet fylder i revnerne på asfalten, her føler jeg mig bestemt også mere tryk.
Nok om mit "foredrag" af prøv det selv, hav respekt for underlag og dæk!
Hilsen Lasse (Trapper)
Brøndby

Transalp RD11 06 sort. 202.000. km. 102.Færger.
BSA B 40 WD. 67.

Sidecar cross is for men! Transalp is for an old man!!
Man ved aldrig hvornår man ser en sort Transalp
Besvar