skrue/hyggedag - UPDATE.. hvad siger i til 23-24 maj ?

Her kan debateres alt, næsten.
tingtilsalg

skrue/hyggedag - UPDATE.. hvad siger i til 23-24 maj ?

Indlæg af tingtilsalg »

Hejsa..

Jeg vil blot høre, er der interese en weekend i maj/juni for en skruedag med lidt hygge osv.. ??

Jeg forestiller mig det kunne være hos mig. Jeg har det meste værktøj - og er der noget jeg mangler så laver vi det selv :-)

Kunne fx være klargøring til sommerens ture, dækskifte osv..

Bare en ide, efter en lille opfordring :-)
Senest rettet af tingtilsalg 18. mar 2009, 22:39, rettet i alt 1 gang.
Mathias

Indlæg af Mathias »

Helt sikkert :-) Og så måske slutte af med en tur i plæveret ;-)
Brugeravatar
Peter AT
Indlæg: 817
Tilmeldt: 17. jun 2004, 14:42
Geografisk sted: Skorup
Kontakt:

Indlæg af Peter AT »

Hej Toms...

Og velkommen tilbage i folden :ok:

Godt initiativ.

Jeg er selvfølgelig med !

Hvad med at gennemgå rensning af kalibre, da de ofte får en tendens til at "hænge".

Og... er det med bål i haven ?
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
leif

Indlæg af leif »

God ide vil gerne høre lidt om kalibre og andre fif
Mathias

Indlæg af Mathias »

Ja, det kunne være lækkert at kigge lidt på calibre og den slags. Det er én af de ting som man (jeg) aldrig får kigget på.
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

Jamen vi kan sgu for min skyld splitte en cykel helt ad, hvis der er en der er villig til at ofre sig :-)

Selvfølgelig er det med bål i haven, helst også pølser og bajere hvis det har interesse :-)
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af iver »

Lyder som et godt initiv Tom.

Ang kalibre så afmontere jeg mine bremser hver vinter og giver stemplerne gymnastik ved at sprøjte WD40 på, gøre dem rene og presse dem frem og tilbage en del gange til de køre som i smør, jeg smører så alle dele op med fedt, så ophænget også bliver smurt igennem, til sidst smører jeg kobberfedt bagpå bremseklodserne, et gammelt mekaniker fif, som skulle gøre at varmen ikke bredte sig for meget fra klodserne og som skulle hjælpe til at de ikke kom til at hænge så nemt! Man kan få noget specielt bremserengøringsspray fra Würth mener jeg, og man kan også få decideret bremsefedt at smøre dem op med, hvis man er "hysterisk"

Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
Niels

Indlæg af Niels »

Jeg er med på en skrugedag. Det er altid et eller andet der trænger til lidt omsorg!

Mvh Niels
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

Det lader jo til at vi hellere må finde en weekend når jeg kommer hjem fra sejladsen :-)
Brugeravatar
Nejmann
Indlæg: 361
Tilmeldt: 09. jan 2005, 22:48
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Indlæg af Nejmann »

Hej Tom

Det lyder hyggeligt. Jeg vil gerne med hvis det passer i kalenderen.
iver skrev:Ang kalibre så afmontere jeg mine bremser hver vinter og giver stemplerne gymnastik ved at sprøjte WD40 på, gøre dem rene og presse dem frem og tilbage en del gange til de køre som i smør
Som du skriver, Iver, kan man få noget særligt bremsefedt til at smøre med de steder, der også kommer bremsevæske.
Almindelig bremsevæske er ganske aggressivt overfor lak, plastik og de fleste slags gummi. Bremsepakninger er derfor lavet af en særlig gummitype, der kan "tåle mosten". Til gengæld har de det så ikke så godt med olie, der for eksempel kan få pakningerne til at svulme op.

Man skal altså være lidt varsom med at rense og smøre de indre bremse-dele med oliebaserede produkter, og helst holde sig fra petrolium, WD40, smørefedt osv.
Til gengæld er husholdningssprit fint til afrensning. Vand skal man i øvrigt også være forsigtig med. Hvis man samler inden delene er helt tøre, vil bremsevæsken bliver forurenet og få nedsat sit kogepunkt. Søren kan vist forklare hvad der sker, når man køre ned af et bjerg med vandholdig bremsevæske :shock:.

Jeg medbringer gerne bremsefedt og -udlufter til arrangementet.

mvh Kåre
egoland

Indlæg af egoland »

Er ny i gårde, men ku' godt tænke mig at vide mere om knallerten - hvor og hvornår skulle det forgå? "Tingtilsalg" har ikke lige et sted på sin profil?
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

Hvornår ved jeg ikke endnu, men som sagt bliver det engang maj/juni.

Har opdateret profil, men jeg bor i kvorning lige midt mellem randers og viborg :-)
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Jeg er med!

Indlæg af Søren Dahl »

Jeg er med :)

Glæder mig Tom

Mvh Søren
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af iver »

Hej Kåre, tak for de gode råd, det må jeg lige huske, skal også høre dig ad hvor man kan købe det bremsefedt? Jeg vil dog lige tilføje at jeg ikke tager stemplerne ud af kalibren, og gør rent indeni med WD40, men måske pakningerne alligevel kan tage skade når jeg sprøjter det på udvendig!?

Ser ud som om at der er god opbakning til en skrue/hyggedag.

Til Egoland, så må du endelig spørge, enten her i forum eller når vi mødes, der skulle være rigeligt med folk der har både den fornødne viden, og kompetence til at svare, om ikke endet kan du blive ramt af informationsoverbelastning ;-)

Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

Gutter, skal vi nu lige holde os til emnet, nemlig om der er interesse for en skruedag hos mig. Det er der tilsyneladende, og det er jo rigtigt dejligt :-D

Jeg vil jeg kigge lidt i kalenderen, snakke med damen osv.. og så lige se hvad vil finde ud af. Jeg skal nok melde tilbage i god tid :-)
Besvar